تغییر رمز اینستاگرام

تغییر رمز اینستاگرام

تغییر رمز اینستاگرام – بهتر است برای امنیت پیج خود هر چند مدت یک بار رمز پیج خود را تغییر دهید . برای این که رمز خود را تغییر دهید : اول وارد اینستاگرام شوید و دوم در بالا سمت راست بر روی سه خط کلیک کنید  و سوم بر روی گزینه تنظیمات کلیک کنید . و چهارم این که گزینه security را انتخاب کنید . و پنجم اینکه در نهایت بر روی گزینه پسوورد بزنید .و ششم کار با اینستاگرام تمام است و از طریق ایمیل یا sms لینک تغییر رمز به شما ارسال می شود . و هفت روی لینک آبی بزنید و به مرورگر گوشی خود منتقل شوید و هشت در مرحله آخر داخل دو عدد کادر رمز جدید وارد شوید و گزینه reset password را بزنید و دوباره گزینه log in را بزنید .یکی از مشکلات ما این است که رمز خود را جایی یادداشت نمی کنیم و برای همین در اکثر مواقع فراموش می شود و همین باعث می شود همیشه به خاطر رمز خود اینستاگرام استرس بگیریم ولی با این روش ها می توان راه حلی را بیان کرد .

غییر رمز اینستاگرام) بدون اطلاع از رمز قبلی : این روش هم مثل روش قبل است باین تفاوت که رمز عبور را فراموش کرده ایم  و اما نگران نباشید خیلی راحت وارد قسمت تنظیمات شده و بعد گزینه security را انتخاب می کنیم و وارد password می شویم . حالا روی change password می زنیم و بعد لینک تغییر رمز برای شما ایمیل می شود .و اما تغییر رمز بدون دسترسی به ایمیل : اگر ایمیل خود را ندارید و آن را از دست داده اید ولی به اکانت اینستاگرام خود دسترسی دارید اصلا نگران نباشید کافی است وارد پروفایل شخصی خود شوید و بعد روی گزینه edit profile کلیک کنید و ایمیل خود را در این صفحه تغییر دهید و به راحتی confirm کنید  و حالا می توانید با انجام مراحل قبل رمز خود را به راحتی تغییر دهید .و حالا می رسیم به تغییر رمز بدون دسترسی به اکانت : اگه ایمیل را دارید ولی به اکانت خود دسترسی ندارید باز هم نیاز به نگرانی نیست . کافی است وارد پنجره ی login بشوید . بعد روی forget password کلیک کنید و با دادن اسم صفحه ی شخصی خود و همین طور شماره تماس و یا آدرس ایمیل یک لینک تغییر رمز برای شما ایمیل می شود و شما به راحتی از آن استفاده کنید .

یکی دیگر از مواردی که ممکن است در تغییر رمز اینستاگرام  با آن مواجه شوید تغییر رمز با شماره موبایل شما است : شاید تا به حال به این فکر نکرده باشید که اگر ایمیل و اکانت شما در دسترس نباشد ولی شماره تماس را داشته باشید در این مواقع کافی است لینک زیر را در مرورگر خود باز کنید و شماره موبایل را وارد کرده و بعد پیام حاوی لینک تعویض رمز یرای شما ارسال می شود و حالا کافی است آن لینک را با مرورگر موبایل یا کامپیوتر باز کنید تا بتوانید خیلی راحت رمز خود را تغییر دهید.و هم چنین ورود به پیج با شماره موبایل چگونه است ؟ اینستاگرام یک راه راحت تر و آسان تر را هم برای کاربران و دنبال کنندگان پیج گذاشته شده است که در این طور مواقع کافی است موقع ورود به پیج روی forget password کلیک کنید و بعد شماره موبایل خود را به آن اضافه و وارد کنید. در آن صورت یک کد 6 رقمی را برای شما به شکل پیام به خط موبایل شما می فرستد که خیلی راحت می تواند از طریق آن وارد صفحه ی اینستاگرام خود شوید .و این که برای بالا بردن امنیت پیج اینستاگرام و جلوگیری از هک اینستاگرام  و لو رفتن اطلاعات شخصی و چت های شما با دوستان و دنبال کنندگان علاوه بر مواردی که ذکر شد نکات زیر را رعایت کنید : شما به هیچ عنوان و تحت هر شرایطی از رمز عبور یکسان و یک شکل برای اکانت های مختلف استفاده نکنید با این کار با مشکل امنیتی یکی از آن ها همه ی اکانت های شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد و داخل خطر بسیار بزرگی قرار می گیرید .از عمل ذخیره شدن اطلاعات ورود به اکانت اینستاگرام در مرورگرها جلوگیری کنید. بسته نصبی و آپدیت جدید اینستاگرام را تنها و تنها از منبع اصلی آن دریافت کنید و آن را روی سیستم عامل خود نصب کنید . از برنامه های مکمل اینستاگرام مانند ذخیره ویدیو ها ،افزایش فالوور ،افزایش لایک و غیره استفاده نکنید .برنامه اینستاگرام را به محض انتشار نسخه جدید بروزرسانی نمایید به دلیل این که تغییرات بسیار زیادی داخل هر بروز رسانی جدید اعمال می شود که می تواند تغییرات بزرگ را برای شما ایجاد کند و سطح امنیت پیج شما را به مقدار چشم گیری افزایش دهد تا شما احساس آسوده خاطری کنید و ترس و نگرانی برای هک شدن و افشا شدن اطلاعات خود نداشته باشید و  این برنامه را با ارامش استفاده کنید .

و اما چطور بفهمیم که کسی داخل پیج شما است و از صفحه ی شخصی شما استفاده می کند بدون اطلاع شما ؟ لیست موقعیت های جغرافیایی افرادی که در پیج login کرده اند مهم ترین نکته در مورد حساب های اینستاگرام اطلاع از آخرین ورودها در صفحه خود می باشد .با بررسی آخرین ورودها به حساب خود می توانید تا حدودی به میزان امنیت پیج خود و حک شدن یا نشدن آن پی ببرید و اگر صفحه ی شخصی شما هک شده باشد متوجه شوید و فرد سو استفاده گر را شناسایی کنید و دسترسی ان را به صفحه ی شخصی خود قطع کنید و این شخص شیاد از صفحه ی شما به بیرون تنداخته شود و حتی می تواند نزد پلیس سایبری از ان شکایت کنید و از این فرد شیاد قرامت و جریمه دریافت کنید و ان تحت پیگرد قانونی قرار داده شود  .برای این کار این ابتدا وارد بخش تنظیمات اینستاگرام شوید و سپس گزینه security را بزنید و سپس وارد بخش login activity شوید و در صفحه باز شده جدید می توانید لیست آبی ها و موقعیت جغرافیایی اکانت های که در صفحه شما login کرده اند را مشاهده کنید و در صورت مشاهده اکانت ناشناس گزینه this want me را بزنید

تغییر رمز اینستاگرام -برای این که امنیت پیج را بالا ببریم و از هک شدن جلوگیری کنیم باید رمزی که برای پیج خود انتخاب می کنیم یک رمز قوی باشد یعنی شامل حروف بزرگ کوچک و از علائم و اعداد به صورت کاملا ترکیبی استفاده کنید و به صورت منحصر به فرد برای شما باشد و رمزی کاملا جدید با شیوه ای تازه نوشته شده باشد. و اما می رسیم به ثبت و تایید ایمیل در اینستاگرام بعضی از کاربران فقط با شماره تلفن خود اکانت خود را راه اندازی می کنند . توجه داشته باشید که حتما یک آدرس ایمیل معتبر در اینستاگرام ثبت کنید تا در مواقع به مشکل خوردن در صفحه ی شخصی شما از ایمیل برای برگرداندن صفحه ی خود استفاده کنید  .هنگام خروج از اینستاگرام log out کنید اگر هم زمان از چند دستگاه از اینستاگرام خود استفاده می کنید حتما به یاد داشته باشید که زمانی دیگر نمی خواهید از آن دستگاه استفاده کنید حتما آن را log out کنید و کاملا مطمئن شوید که از صفحه اینستاگرام خود خارج شده اید و رمز شما بر روی سیستم ذخیره نشده باشد .مورد خیلی مهم این است که حتما از لینک های کوتاه و برنامه های مشکوک دوری کنید زیرا بیوگرافی بعضی از پیج ها لینک های کوتاهی است که به هیچ عنوان روی آن کلیک نکنید . ایمیل حاوی reset password اگر ایمیلی حاوی این موضوع که شما درخواست reset password دادید برای شما امد اگر که شما درخواست نداده باشید هرگز تایید نکنید اگر به صورت اتفاقی ان را قبول کردید و حواس شما پرت شد و این اشتباه بزرگ را کردید سریع اقدام برای تغییر رمز صفحه ی خود کنید و این کار را سریع انجام دهید زیرا ممکن است دیر شود و اطلاعات شما فاش شود و به مشکل بدی دچار شوید .استفاده از authentication app این ویژگی جدیدا به قسمت رمز دوم اضافه شده است . در این قسمت شما با استفاده از اپیلیکشنی که متعلق به گوگل هست را می توانید امنیت حساب خود را چند برابر کنید . و هم چنین اگر فالوور هایی که به آن ها شک دارید سریع بلاک کنید البته دقت کنید که بادلیل باشد وگرنه باعث رنج و ناراحتی بی دلیل کسی نشوید .روش آخر که بهترین و موثرترین روش است حتما و حتما احراز هویت دو مرحله ای را در صفحه اینستاگرام خودتان فعال کنید . در این صورت بعد از فعال کردن امکان هک شدن شماا تقریبا به صفر می رسد و نگرانی شما برای افشا شدن اطلاعات شخصی خود و از دست رفتن صفحه ی خود از بین می رود .