بنیان گذار اینستاگرام

بنیان گذار اینستاگرام

بنیان گذار اینستاگرام در ابتدا در اکتبر سال 2010 میلادی توسط کوین سیستروم و مایک کریگر راه اندازی شده است . که کوین سیستروم خود در 30 دسامبر 1983 میلادی در شهر نیویورک به دنیا آمد است و او یک مهندس در زمینه نر افزار کامپیوتر می باشد که در حقیقت اصلی ترین انجمن یا موسسان فضای مجازی یا شبکه اجتماعی اینستاگرام به حساب می آید. .و آشنایی کوین سیستروم و همچنین مایک کریگر از دانشگاه استنفورد شروع شد که در زمان 2006 و در رشته های مدیریت علوم و همین طور مهندسی از همین دانشگاه فارق التحصیل شده اند .و اما واژه لغتی اینستاگرام چیست ؟ اینستاگرام در واقع به شبکه مجازی و شبکه اجتماعی گفته می شود که در آن می توان عکس یا ویدیو دلخواه خودمان را برای دیگران به نمایش بگذاریم و کاربران نیز در صورت علامندی به محتوای داخل پیج شما را دنبال می کنند و لایک و کامنت می گذارند .

بنیان گذار اینستاگرام

در اوایل اینستاگرام تنها برای گوشی های سیب در دسترسی بود و فقط آن ها می توانستنند عکس و یا تصویر هایی را با موبایل خود انجام می دهند و در این شبکه مجازی منتشر می کنند . و بعد ها اینستاگرام در بین مردم برای خود محبوبیت به خصوصی را پیدا کرد و تا این که در سیستم های اندرویدی هم منتشر کردند و قابل نصب شد .اینستاگرام بیشتر برای انتشار عکس به کار می رود و بیشتر بر روی این موضوع ساخته شده است و همچنین کاربرانی که شبکه های اجتماعی دیگری را هم دارند برای منتشر کردن تصویر از اینستاگرام استفاده می کند .و کوین سیستروم در ماسا چوست آمریکا متولد شد و او هم رشته مهندسی و علم مدیریت در دانشگاه استنفورد خواند و لیسانس خود را گرفت و او در طی زندگی که داشته بود از نام های بزرگی شرکت داشت و اولین آن هم توییتر نام دارد و همچنین او دو سال از عمر خود را صرف گوگل کرد و همان طور که خودش گفته است بیشتر بر روی ایمیل گوگل تمرکز داشته است .ولی شریک او به نام مایک کریگر است و او در پائولو و در یکی از وسیع ترین شهر های برزیل می باشد . و همچنین او در سال 2004 برای تحصیل خود به آمریکا رفت و در آن جا با روش کسب و کار و درآمد زایی در دنیایی نرم افزاری آشنا شد .بنیان گذار اینستاگرام کارشناسی ارشد را در رابط های کاربری که می توانند همکاری سطحی و وسیعی را بهبود دهند گذراند . وی بعد از این که ارشد خود را تمام کرد مدتی طراح تجربه کاربری ux  و رابط کاربری ul  در شرکت meebo که در رابطه با پیام رسان های سریع مشغول است فعال بود .

در واقع موسسان و بنیان گذاران شبکه اجتماعی اینستاگرام می باشند که در واقع آن ها نماد این برنامه را از دوربین های ظهور فوری عکس گرفته بودند . و آن ها این ایده را از شرکت پولاروید بود و همان طور که گفتیم قدمت برنامه ایستاگرام در سال 2010 و فقط برای گوشی های آیفون قابل اجرا بود .این دو بنیان گذار اینستاگرام  در سال 2012 جایزه خود را دریافت کردند و همچنین وقتی اینستاگرام منتشر شد این برنامه بیشتر از ده هزار بار ذخیره سازی و دانلود شد و در یک هفته کامل به دویست هزار نفر کاربر اینستاگرام تبدیل شد .و اما این را هم فراموش نکنید که اینستاگرام یک زیر مجموعه مستقلی از فیس بوک می باشد که موفقیت اینستاگرام دقیقا از زمانی آغاز شد که بی وقفه ادامه داشته و جز محبوب ترین برنامه ها شناخته شده است و در حال حاظر به بیش از چهارصد میلیون کاربر در خود جای داده است .که میتوان روزانه میلیون ها عکس از کاربران را دید که چقد در اینستاگرام منتشر می کنند .و همچنین بنیان گذاران اینستاگرام در حال حاظر کوین سیستورم و مایک کریگر به مجموعه اینستاگرام مشغول هستند و آن را هدایت می کنند و با همان کار هایی که در ابتدا انجام داده بودند و همینطور وظایفی که داشتند در حال کار در این زمینه می باشند .و اما یی از مدیران و رئیس های قدیمی و با سابقه کار فیسبوک آدام موسری می باشد که او در یک مدت بسیار طولانی در قسمت مدیریت این شرکت و فید خبری می کذارنده است و او همچنین در سال 2018 مدیر عامل آن محصول شناخته شد .

و اما سود اینستاگرام چقدر می تواند باشد ؟ جالب است که بدانید در سال 2012 فیس بوک اینستاگرام را با قیمت یک میلیارد دلار خریداری کرد گرچه در آن زمان و در آن سال این قیمت بسیاری بالایی بوده است و فیس بوک این را پیش بینی کرده بود و می دانست که اینستاگرام رشد بسیاری خواهد کرد .و همینطور طبق تحقیقات انجام شده توسط کارشناسان درآمد اینستاگرام در سال آینده به سیصد میلیون دلار هم می رسد و حتی در سال 2021 به چهار میلیارد دلار هم خواهد رسید البته این یک فرضیه می باشد و همیطور میزان درآمد این برای فیس بوک در آن زمان برابر با یک سوم ماهه فیس بوک خواهد شد .و همان طور مشاهده کرده اید اینستاگرام یک شرکت موبایلی است و همینطور هم باقی خواهد ماند . و اما حتما دیده اید که با ارزش ترین مدیران و رئیسان هیچ کدام از روز اول بی عیب نبوده اند و برعکس ارزشمندترین مدیران آن هایی هستند که اقرار می کنند و خودشان را کامل و بی عیبو نقص نمی دانند .در واقع مدیر خوب با استفاده از تجربیات خود و اطلاعاتی که دارد باید کارای خود را به خوبی انجام دهد و از هیچ رئیسی نباید انتظار تغییر 360 درجه ای را داشت . در طی چند سال گذشته همان طور که میبینید اینستاگرام کاربران زیادی را برای خود جمع کرده است .بنیان گذاران اینستاگرام هر دو آینده را پیش بینی کرده بودند و حدس زده بودند که توانسته سیزده میلیون کاربر اینستاگرام را فقط در 13 ماه داشته باشد . و این دو موسس اینستاگرام تقریبا در سن سی سالگی پیشنهادی عالی خریدی از فیس بوک را برای خود دریافت کردند .و با انجام این خرید پول خیلی زیادی را دارا شدند که در همان سن کمی که داشتند پولدار به شمار می رفتند و ثروت کوین سیستروم تقریبا چهارصد میلیون دلار شد ولی ثروت مایک کریگر تقریبا صد میلیون دلار شد  .