انواع کانال تلگرام

کانالهای تلگرامی مختلف

انواع کانال تلگرام

همانطور که میدانید تلگرام یک برنامه پیام رسان مبتنی بر ابر با همگام سازی یکپارچه است. این برنامه به شما امکان می دهد تعداد نامحدودی از عکس ها ، فیلم ها و فایل ها (doc ، zip ، mp3 و غیره) تا 1.5 گیگابایت را به اشتراک بگذارید. با تلگرام حتی می توانید گروه هایی را برای حداکثر 200 هزار نفر ایجاد کنید یا کانال هایی برای پخش برای مخاطبان نامحدود ایجاد کنید.بین گروه ها و کانال های تلگرام تفاوت وجود دارد. گروه های تلگرامی برای همکاری تیم های کوچک ایده آل هستند که می توانید حداکثر 200،000 عضو در آنها اضافه کنید. اما کانال های تلگرام ابزاری برای پخش پیام ها برای مخاطبان بزرگ هستند که در آن می توانید تعداد نامحدود مشترک داشته باشید.

در ابتدا باید ببیینیم کانال چیست ؟و با ویژگی های آن آشنا شویم .کانال ویژگی های خوبی دارد که هر وب سایت، شرکت و… میتواند خبرنامه ای داشته باشد که مدیریت آن به شدت آسان تر از گروه تلگرامی است.کاربران عضو آن میشوند ولی نمیتوانند پیامی برای سایر افراد ارسال کنند چرا که فقط مدیران این دسترسی را دارند که برای تمامی اعضا مطلب بفرستند. کانال یک مسیر یک طرفه است و کاربران فقط پیام های شما را میخوانند پس برای مخاطب ماندن باید بهترین پیام ها را برایشان بفرستید.

ویژگی های کانال

  1.  چند مدیره بودن: افزودن مدیر به گروه تلگرام امکان پذیر نیست ولی برای کانال میتوانید مدیر اضافه کنید.
  2.  قابلیت حذف پیام: در گروه پیام ارسالی به هیچ وجه حذف نمیشود ولی در کانال مدیر میتواند پیام را هم حذف کند.
  3.  تعداد مشاهده: چند نفر مطلب ارسالی شما را خوانده اند؟ در گروه این قابلیت وجود ندارد ولی در کانال تلگرام تعداد خواندن پیام ها نمایش داده میشود آن هم برای تک تک اعضا.
  4.  لینک عمومی و منحصر به فرد: شما میتوانید کانالی داشته باشید که عمومی باشد و مخاطبین عمومی برای خود جذب کنید.
  5. پیغام آزاردهنده عضویت و ترک گروه وجود ندارد: در کانال، اگر کسی خارج شود یا بپیوندد هیچ پیامی برای سایر افراد نمیرود و این گونه مزاحمت نسبی کمتری هم دارد.
  6.  غیر قابل مشاهده بودن اعضا: اعضا نمیتوانند اعضای دیگر را ببینند! چیزی که در گروه خیلی ها را آزار میداد؛ در کانال فقط مدیریت میتواند اعضا را ببیند.

کانال انواع مختلفی دارد که به دو بخش عمومی و خصوصی دسته بندی میشود.در ادامه ی این مطلب به شرح انواع کانال می پردازیم.

کانال عمومی و کانال خصوصی در تلگرام و تبدیل کانال ها به یکدیگر :کانال های مسنجر تلگرام به دو صورت ساخته می شوند :

کانال های پرایویت « private » به معنی خصوصی می باشد و کانال های پابلیک « public » به معنی عمومی است .

کانال های عمومی « public channel »

انواع کانال تلگرام :هر کسی در صورت تمایل می تواند عضو کانال های عمومی شود . زیرا کانال های عمومی را می توان به راحتی از منوی سرچ تلگرام ، جستجو کرد . به این صورت که با تایپ @ و سپس نام کانال مورد نظر ، آن را سرچ نمایید .مورد دیگری که باید در مورد این کانال ها بدانید این است که آدرس کانال عمومی را تلگرام نمی سازد ، بلکه در زمان ساخت کانال عمومی ، خود سازنده ی کانال ، نام و آدرس آن را تعیین می کند .در کانال های پابلیک یا عمومی ، تعداد اعضای کانال برای تمام کاربران قابل مشاهده است .

کانال های خصوصی « private channel »

اگر کانال های پرایویت یا خصوصی را در منوی سرچ تلگرام خود سرچ نمایید ، چیزی پیدا نمی کنید . زیرا قابل جستجو نیستند و هر کسی نمی تواند عضو آن شود ، مگر این که دعوتنامه ای به صورت لینک ، از طرف کانال خصوصی برای فرد ارسال شود تا بتواند عضو آن شود .آدرس کانال خصوصی پس از ساختن آن ، توسط خود تلگرام ساخته می شود . تعداد اعضای کانال خصوصی ، تنها برای ادمین قابل مشاهده است و اعضای آن نمی توانند آن را مشاهده کنند .توسط کانال های تلگرام میتوان اطلاع رسانی در زمینه ها و کاربرد های مختلف را به بهترین شکل انجام داد .

سؤالات متداول

1- چگونه می توان کانال عمومی را به کانال خصوصی تبدیل کرد ؟

  • تلگرام این قابلیت را دارد که در صورت تمایل ، کانال عمومی را به خصوصی و یا بالعکس تبدیل نمایید .برای این منظور وارد اپلیکیشن تلگرام شوید . روی کانال عمومی خود کلیک کنید . اکنون روی نام کانال تب کنید . حال روی آیکن سه نقطه ی بالا و سمت راست صفحه تب کنید و اکنون از منوی باز شده ، گزینه ی edit را انتخاب کنید . حال گزینه ی channel type که به معنی نوع کانال تلگرام است را تب کنید . حال گزینه ی private channel به معنی کانال خصوصی را انتخاب می کنید . کانالتان از حالت عمومی به حالت خصوصی در می آید .

2- چگونه می توان کانال خصوصی را به کانال عمومی تبدیل کرد ؟

  • تمام مراحل بالا را تکرار نمایید با این تفاوت که از منوی باز شده در قسمت channel type به معنی نوع کانال ، public channel به معنی کانال عمومی را انتخاب نمایید و در قسمت لینک پایین ، در کنار me اسمی که تا به حال استفاده نشده است را تایپ نمایید . اکنون برای ذخیره سازی تیک بالای صفحه را بزنید تا تبدیل کانال صورت بگیرد.

تفاوت کانال های خصوصی و عمومی تلگرام چیست ؟

  1. جستجو و یافتن کانال :یک کانال عمومی را می‌توان از منوی جستجوی اپلیکیشن تلگرام و با تایپ علامت @ و سپس نام کانال پیدا کرد. اما کانال های خصوصی با جستجوی در تلگرام قابل یافتن نیستند.
  2. نمایش تعداد اعضای کانال : در کانال های عمومی تمام اعضای کانال و حتی افرادی که هنوز به کانال ملحق نشده‌اند، می‌توانند تعداد اعضای کانال را ببینند. اما کانال خصوصی تلگرام تعداد اعضای کانال را فقط برای سازنده و ادمین های آن نمایش می‌دهد.
  3. آدرس کانال : آدرس یک کانال خصوصی یا اصطلاحا پرایوت به طور خودکار توسط تلگرام و حروف عجیب و غریب متعددی ساخته می‌شود. اما در هنگام ساخت یک کانال عمومی شما به راحتی می‌توانید نام مد نظرتان را برای آن تعیین کنید.