ارسال لوکیشن تلگرام

ارسال موقعیت در تلگرام

ارسال لوکیشن تلگرام :

ارسال لوکیشن در تلگرام بسیار مهم و کارآمد می باشد که همه ما به آن نیاز داریم این امکان در پیام رسان های رقیب تلگرام همچون واتس آپ نیز موجود است و به نوعی قابلیتی منحصر به فرد نیست که صرفاً مخصوص تلگرام باشد. ما در این مقاله قصد داریم که درباره موضوع مهمی یعنی ارسال لوکیشن تلگرام توضیحاتی را ارائه دهیم و به طور کل ارسال کردن لوکیشن در تلگرام را با هم بررسی کنید پس لطفا تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. شاید از خود بپرسید چه دلیلی دارد ، دیگران را از موقعیت مکانی خود با خبر سازیم ، یا اشتراک گذاری موقعیت مکانی ، چه کاربردی می تواند داشته باشد . اشتباه نکنید . ممکن است شما در جایی باشید که قصد دارید آدرس دقیق آن مکان را به دوست خود بگویید تا او نیز به آنجا بیاید . یا اینکه در آدرس دهی خیلی تبحر ندارید و می ترسید آدرس را دقیق و درست نگویید ، در نتیجه این قابلیت تلگرام به شما کمک بزرگی خواهد کرد . خوشبختانه مسنجر تلگرام با داشتن این قابلیت خیلی از مشکلات مخاطبانش را به راحتی حل می کند .

اما لوکیشن در تلگرام چیست؟

تا پیش از این که آپدیت 4.4 تلگرام منتشر شود، قابلیت ارسال لوکیشن ثابت در این پیام رسان وجود داشته که با استفاده از این قابلیت هر زمان که می خواستید می توانستید از بخش Attach لوکیشن یا موقعیت مکانی فعلی خود را برای دیگری به صورت تصویری و بر روی نقشه بفرستید. این لوکیشن نه از نوع تصویر بود و نه از نوع متن بلکه نوع خاص به خود یعنی نوع لوکیشن را داشت. در این صورت می توانید از این قابلیت فقط در محیط تلگرام استفاده کنید. اما حالا در آپدیت 4.4 تلگرام علاوه بر ارسال موقعیت به صورت ثابت می توانید لوکیشن را به صورت لایو یا زنده نیز ارسال کنید به این صورت که مخاطب شما که قرار است در جریان موقعیت مکانی شما قرار بگیرید بصورت لحظه ای موقعیت شما را خواهد داشت و محدود به زمانی که شما مایل به ارسال موقعیت خود باشید، نیست.چنین قابلیتی زمانی بسیار کاربردی می شود که بخواهید مخاطب شما به صورت مرتب در جریان موقعیت شما برای بازه زمانی خاصی قرار بگیرد مثل زمانی که بخواهید یک کار زمان بندی شده و گروهی را انجام دهید.تلگرام نام این قابلیت را Live Location گذاشته است و کاملا مشخص است که چرا چنین اسمی برگزیده است. نکته ای که در استفاده از این قابلیت باید به آن توجه داشته باشید این است که بازه های زمانی برای تنظیم ارسال موقعیت 15 دقیقه، یک و 8 ساعت است. همچنین با استفاده از این قابلیت حتما لزومی ندارد که موقعیتی که ارسال می کنید مربوط به موقعیت مکانی کنونی شما باشد و می توانید مکان دیگری را انتخاب کنید و نیازی به جعل کردن لوکیشن خود ندارید.

ارسال لوکیشن تلگرام یا موقعیت مکانی ، روشی بسیار مطمئن و دقیق است . تصور کنید به مکان جدیدی رفتید که برای شما خیلی آشنا نیست و قصد دارید آدرس آن را به مخاطب خود اعلام کنید . در نتیجه ، ارسال لوکیشن به مخاطب ، راحت ترین و دقیق ترین روش آدرس دهی می باشد . با این روش مخاطبتان به راحتی آدرس شما را پیدا می کند .

نحوه ی ارسال موقعیت مکانی :

برای شروع لازم است ، ” جی پی اس ” یا ” لوکیشن ” دستگاه خود را روشن کنید . انجام این کار کاملاً ضروری است . در غیر این صورت ، نمی توانید لوکیشن خود را به اشتراک بگذارید و دیگران را از موقعیت مکانی خود با خبر سازید . اپلیکیشن تلگرام را اجرا کنید . اکنون مخاطب مورد نظرتان را که قصد ارسال آدرس برای او را دارید، را از کانتکت های خود پیدا نمایید . حال وارد صفحه ی چت همیشگی با مخاطب خود می شوید . اکنون در پایین و گوشه ی سمت راست صفحه ، روی آیکن گیره کلیک نمایید . همانطور که مشاهده می نمایید ، منویی باز می شود که شامل گزینه های دوربین ، گالری ، عکس ، ویدئو ، موزیک ، فایل ، کانتکت و لوکیشن است .گزینه ی لوکیشن را انتخاب نمایید . اکنون کمی صبر کنید تا موقعیت مکانی شما پیدا شود . تا زمانی که موقعیت مکانی شما بارگذاری نشده است ، صبر نمایید . اکنون با انتخاب گزینه ی send your current location موقعیت مکانی شما برای مخاطبتان ارسال می شود .

 

سوالات متدوال

لایو لوکیشن چیست ؟

  • از زمانیکه ماهواره ها، اینترنت و نقشه ها توسعه یافته و پیشرفت کردند، امکان مکان یابی با نقشه به صورت لایو (به معنی زنده) فراهم شد.در واقع شما از طریق ابزارهایی مانند تلگرام، می توانید لوکیشن لایو خود را با شخص دلخواهتان به اشتراک بگذارید.

لوکیشن و لایو لوکیشن به چه صورتی عمل می کنند ؟

  • تمام ابزارهای مورد استفاده ما به نقشه های ماهواره ای مانند گوگل مپ (Google Map) متصل می شوند و به صورت دقیق مکان فیزیکی ما روی کره زمین را نشان می دهند.

آیا ارسال لوکیشن در تلگرام بدون اینترنت امکان پذیر است ؟

  • در مناطقی که اینترنت نباشد یا ضعیف باشد لایو لوکیشن درست کار نمی کند و حتی ممکن است در آخرین نقطه ای موفق به اتصال به اینترنت جهت دریافت اطلاعات شده باشد باقی بماند و تا اتصال بعدی مکان شخصی که لایو لوکیشن خود را به اشتراک گذاشته است تغییر نکند.