چراغ اعلان تلگرام

علامت اعلانات تلگرامی

چراغ اعلان تلگرام

در ابتدا میخواهیم به این مطلب اشاره کنیم نوتیفیکیشن یا چراغ اعلان  چیست و چه کاربردی دارد ؟؟؟نوتیفیکیشن اصطلاح جدیدی نیست؛ با این وجود برخی از کاربران آن طور که باید و شاید با این ابزار آشنا نیستند. نوتیفیکیشن‌ها ابزار کارآمدی هستند که پیام‌های مهم را روی نمایشگر گوشی نمایش می‌دهند و معمولاً به‌صورت پیش‌فرض روی گوشی فعال می‌شوند؛ اما از آنجایی که برخی برنامه‌ها، بیش از اندازه نوتیفیکیشن ارسال می‌کنند، ممکن است که این قابلیت کارآمد را به ابزاری آزاردهنده تبدیل کنند.

نوتیفیکیشن یا اعلان، ابزاری برای اطلاع رسانی به کاربر است که قابلیت کلیک دارد. به این معنی که کاربر می‌تواند به صورت مستقیم روی آن کلیک کرده و به برنامه مورد نظر وارد شود. این ابزار، پیام‌های مهم برنامه‌های مختلف را روی صفحه نمایش اصلی گوشی به کاربر نشان می‌دهد. جالب است بدانید که نوتیفیکیشن‌ها روی میزان مصرف باتری و اینترنت گوشی هم اثر می‌گذارند. پس بهتر است به عنوان یکی از روش‌های صرفه جویی در مصرف اینترنت گوشی، اعلان‌ها را مدیریت و تنظیم کنید.در این مقاله میخواهیم در خصوص چراغ اعلان تلگرام با شما عزیزان صحبت کنیم .

تنظیمات مربوط به تغییرات چراغ اعلان تلگرام :تمام کاربران تلگرام بدون شک متوجه چراغ اعلان تلگرام شده اند . چراغ اعلان تلگرام زمانی که اعلانی خوانده نشده دارید ، در بالای گوشی اندروید شما به نمایش در می آید .اگر تبلت یا گوشی اندرویدی شما از چراغ LED اعلان یا نوتیفیکیشن بهره‌مند باشد، احتمالا با چشمک زدن این چراغ در شرایط دریافت نوتیفیکیشن جدید آشنا هستید. نوتیفیکیشن‌های تلگرام عموما با رنگ سبز توسط این چراغ چشمک زن نمایش داده می‌شوند، اما آیا می‌دانید که شما قادر به شخصی‌سازی و تغییر رنگ این چراغ در ازای دریافت پیام از سوی مخاطبین خاص تلگرام هستید؟

شما می توانید در مسنجر تلگرام ، رنگ چراغ کل اعلان ها را عوض نمایید . زمانی که شما نوتیفیکیشن دارید ، این چراغ با رنگ پیش فرض خود که سبز چشمک زن است ، در بالای صفحه شما را از وجود آن اعلان باخبر می سازد . همان طور که گفته شد ، نوتیفیکیشن های برنامه ی تلگرام شما به رنگ دلخواهتان قابل تنظیم هستند .

نحوه ی تنظیمات چراغ اعلان تلگرام 

روی شکل سه خط سمت چپ و بالای صفحه ی تلگرام کلیک کنید . اکنون از منوی موجود گزینه ی ” ستینگ ” را انتخاب نمایید . حال روی گزینه ی ” نوتیفیکیشنز اند ساندز” تب کنید . منویی باز می شود . دو بخش مهمی که در این قسمت با آن ها کار داریم شامل :

  1. مسیج نوتیفیکیشن Notification message

اعلان پیام برای مخاطب در تلگرام را تنظیم می کند .

  1. گروپ نوتیفیکیشنGroup notification

اعلان پیام های گروهی را تنظیم می کند .

مسیج نوتیفیکیشن و گروپ نوتیفیکیشن شامل این بخش ها هستند : alert – vibrate  LED color – message preview – priority – sound – pop up notification

اکنون روی گزینه ی LED color در بخش مورد نظرتان کلیک کنید و از منوی موجود رنگ دلخواهتان را انتخاب کنید و روی آن تب کنید . حال گزینه ی set را انتخاب کنید تا تنظیمات انجام شود . خواهید دید که رنگ روبروی گزینه یcolor  LED تغییر کرده است .

به این صورت رنگ اختصاصی که انتخاب کردید به عنوان رنگ چراغ چشمک زن LED گفتگوی مورد نظر انتخاب می‌شود. از این پس هر زمان که در آن پنجره گفتگو یک پیام خوانده نشده دریافت کنید، چراغ LED گوشی شما با رنگ متفاوتی که انتخاب کرده‌اید، شروع به چشمک زدن می‌کند. پس شما بدون نیاز به لمس گوشی می‌توانید متوجه شوید که پیام خوانده نشده از سوی مخاطب خاص مد نظرتان ارسال شده است.

نحوه ی غیر فعال کردن چراغ اعلان یا نوتیفیکیشن

اگر بنا به هر دلیل تمایل دارید تا ارائه اعلان یا نوتیفیکیشن برای یک چت خاص در تلگرام را غیر فعال کنید، به دو روش مختلف قادر به انجام این عمل خواهید بود. در این مقاله قصد داریم تا به آموزش نحوه غیر فعال کردن اعلان چت ها در تلگرام بپردازیم.

روش اول به شرح زیر است:

  • برنامه تلگرام را اجرا کنید.
  • وارد پنجره چت مورد نظر شوید.
  • نام مخاطب را در منوی فوقانی صفحه لمس کنید تا صفحه اطلاعات آن نمایان شود.
  • گزینه Notifications را لمس کنید.
  • گزینه Turn Off را انتخاب کنید.

اما روشی دومی که می‌توانید بدین منظور از آن استفاده کنید، به شرح زیر است:

  • برنامه تلگرام را اجرا کنید.
  • وارد پنجره چت مورد نظر شوید.
  • آیکون سه نقطه موجود در گوشه سمت راست و بالای صفحه را انتخاب کنید.
  • گزینه Mute notifications را انتخاب کنید.
  • در منوی کشویی نمایان شده، گزینه Disable را انتخاب کنید. همچنین با انتخاب گزینه‌های Mute 1 hour، Mute for 8 hours و Mute for 2 days می‌توانید به ترتیب ارائه اعلان در آن چت را برای مدت زمان 1 ساعت، 8 ساعت و 2 روز غیر فعال کنید.

بنابراین با استفاده از دو روش فوق قادر به غیر فعال سازی نوتیفیکیشن چت های تلگرام می‌شوید.

سوالات متداول

1- چگونه چراغ اعلان مخاطبی را غیر فعال کنیم ؟

گاهی تمایل دارید چراغ ال ای دی اعلان مخاطبی خاص را غیرفعال کنید . برای این منظور روی نام مخاطب در کانتکت هایتان کلیک نمایید ، سپس روی گزینه ی ” نوتیفیکیشن اند ساند ” کلیک کنید و روی ” نوتیفیکیشن ” تب کنید .

اکنون روی گزینه ی ” دیس ایبل ” کلیک کنید . در نتیجه اگر مخاطب مورد نظر برای شما پیامی ارسال کند ، ال ای دی و صدای گوشی و … آن غیرفعال خواهد شد .

2- آیا می توان برای هر کدام از مخاطبان تلگرام چراغ اعلان با رنگ های مجزا بکار برد ؟

بله ، شما می توانید برای هر یک از مخاطبان گوشی خود یک رنگ چراغ اعلان متفاوت تعریف کنید . به این صورت که مخاطب مورد نظرتان را از کانتکت خود انتخاب کنید ، اکنون وارد بخش چت آن شوید . بالای صفحه روی نام پروفایل شخص مورد نظرتان تب کنید . حال گزینه ی Enable customize notification را تیک بزنید .

اکنون در قسمت color در قسمت ال ای دی رنگ مورد نظرتان را انتخاب کنید و با انتخاب گزینه ی set تنظیمات آن را ذخیره کنید . به این صورت زمانی که چراغ ال ای دی خود را دیدید با مشاهده ی رنگ آن پی می برید اعلان از طرف کدام مخاطب شما است .