هایلایت استوری اینستاگرام

هایلایت اینستاگرام

هایلایت استوری اینستاگرام

هایلات استوری اینستاگرام چیست و چگونه باید انجام شود؟ وقتی کاربری در اینستاگرام و در صفحه ی شخصی خود استوری را منتشر می کند استوری فقط تا 24 (بیست و چهار ) ساعت آینده در پیج کاربر قرار دارد اما اینستاگرام به تازگی با قابلیتی که به خود اضافه کرده است این است که می توان استوری منتشر شده را برای همیشه در پیج خود نگه داشت و بازدید کنندگان می توانند از آن دیدن کنند. کاربری که وارد پیج شما شود می تواند همانند استوری آن را باز کرده و مشاهده کند و در استوری که شما می گذارید فقط در 24 ساعت آینده لیست تمام دنبال کنندگان خود را خواهید دید منظور تعداد کسانی هستند که استوری را باز کرده اند و مشاهده کرده اند.برای این که شما یک هایلات بسازید و ان را در پیج خود داشته باشید . کافی است شما از قبل یک استوری داشته باشید تا بتوانید ان را در هایلایت صفحه مجازی خود بگذارید. و یا از استوری هایی که در گذشته آن ها را در پیج قرار داده اید در یک آرشیو ذخیره کنید و می توانید استوری های گذشته را در آن ببینید.و حالا چطور استوری ها در آرشیو ذخیره شوند ؟ قدم اول برای این کار فعال کردن ذخیره آرشیو است که باید قدم های زیر را دنبال کنید :

در پیج شما یا صفحه شخصی مجازی خودتان در قسمت بالای و در سمت راست صفحه علامت منو را لمس کنید به تنظیمات < story < privacy and security controls بروید. به پایین صفحه رفته و گزینه save to archive را روشن کنید.چگونه هایلایت استوری اینستاگرام را فعال کنیم ؟ در این قسمت یاد یاد خواهیم گرفت که در صفحه خود چگونه هایلایت داشته باشیم و یک کاور خوب و جذابی را در پیج خود قرار دهیم . در ابتدا وارد پیج شخصی خود می شویم و پایین بیو در بخش هایلایت ها وجود دارد. و باید روی علامت + بزنید و بعد می بینید که وارد صفحه آرشو استوری های شما می شود.و در این قسمت شما استوری هایی که می خواهید هایلایت کنید را انتخاب می کنید و روی گزینهnext کلیک کنید. و برای انتخاب اسم برای هایلایت اینستاگرام بهتر است برای هایلایت خود یک نامی را انتخاب کرده و گذاشته باشید و اگر چیزی ننویسید در آن صورت به طور پیش فرض نام highlights  به کاربران نشان می دهد .سعی کنید حتما در هایلایت استوری اینستاگرام  خود یک نام را انتخاب کنید تا کاربران و بازدید کنندگان پیج با هایلایت شما ارتباط برقرار کند مخصوصا اگر صفحه شما برای کسب و کار باشد . و برای این که نام بگذارید فقط می توانید از 16 حرف استفاده کنید . اما بهتر است از دو کلمه استفاده کنید این باعث می شود حرفه ای به نظر بیایید و به طور خلاصه و کوتاه به اختصار درباره آن ( هایلایت استوری اینستاگرام ) توضیح می دهد استفاده کنید .

و حالا سوال این است که چطور بتوانیم یک استوری جدید را به هایلایتی که در گذشته در صفحه خود داشتیم را اضافه کنیم ؟

حتما گاهی برایتان پیش می اید که دلتان بخواهد یک استوری تازه ای را به هایلایت استوری اینستاگرام خود اضافه کنید . شما می توانید روی گزینه highlight که در قسمت پایین و سمت راست قرار دارد بزنید و در دسته های هایلایت ، هایلایت مربوطه را انتخاب می کنید و در انتها بعد از انتخاب پیام adding to highlights برای شما نمایش داده می شود که این به آن معناست که که به دسته هایلایت اضافه شده است .و اگر می خواهید استوریی که در ارشیو قرار دارد را در هایلایت بگذارید باید وارد هایلات دلخواه شده و سه نقطه سمت راست پایین را بزنید و بعد گزینه edit هایلایت را انتخاب کرده و در قسمت add استوری های آرشیو شده ای که می خواستید را می توان اضافه کنید و در نهایت روی گزینه add بزنید .چطوری کاور هایلایت را در پیج خود حذف کنیم ؟ کافیست چهار مرحله زیر را انجام دهید: 1-ایتدا وارد پیج و بعد پروفایلتان شوید. 2 -بعد انگشتتان را روی یکی از هایلایت هایتان نگه دارید. 3- بعد چند گزینه روی صفحه به نمایش می ایید و شما edit highlight را انتخاب کنید. 4- در انتها edit cover را بزنید .چطوری کاور هایلایت های پیج خود را تغییر بدهیم ؟ در صفحه اول آیکن عکس را انتخاب کنید و بعد آن عکسی که می خواهید کاور هایلایت شما شود را از گالری خود انتخاب کرده و گزینه next را بزنید و در انتها دو تا صفحه بعد هم در سمت راست done بزنید .

ایده هایی برای هایلایت :

هایلایت استوری اینستاگرام یکی از مهم ترین رکن های هر پیجی محسوب می شود که دسترسی سریع به یک سری از مطالب به ما می دهد . شما می توانید حتی از آیکن ها استفاده کنید البته استفاده از رنگ یادتان نرود . اگر کسب و کار دارید می توانید : 1-معرفی تیم 2-معرفی خدمات 3-جلسات مشاور4-تماس با ما را می توانید در بخش هایلایت بیاورید .اگر فروشگاه می توانید در هایلایت خود : 1 روش سفارش 2 معرفی خدمات 3 نظرات مشتریان 4 سوالات و قیمت را می توانید در بخش هایلایت بیاورید . اگر فریلنسر هستید می توانید : 1 درباره خودتان 2 ارتباط با شما 3 خدماتی که دارید 4 استعدادی که دارید 5 آموزش دنباله دار را می توانید در بخش هایلایت بیاورید .

هایلایت استوری اینستاگرام –  اما می رسیم به حذف هایلایت در اینستاگرام : در این قسمت حتما باید دو مورد را مورد برسی قرار دهیم 1 حذف استوری از هایلایت اینستاگرام 2 حذف کامل هایلایت از اینستاگرامحذف استوری از هایلایت اینستاگرام اگر استوری در هایلایت شما باشد اگر می خواهید آن را حذف کنید به ترتیب مراحل زیر را انجام دهید . ابتدا وارد هایلایت مورد نظرتان شوید و بعد سه نقطه سمت راست را بزنید . و گزینه remove from highlight را انتخاب کنید بعد از انتخاب گزینه فوق با یک پیامی که در تصویر می بینید رو به رو می شوید کافی است گزینه remove photo را بزنید .حذف کامل هایلایت اینستاگرام برای اینکه یک هایلایت را به صورت کامل با تمام استوری های داخل آن یک جا پاک کنید به ترتیب مراحل زیر را انجام دهید . ابتدا ابن که انگشت خود را روی هایلایت مورد نظر گذاشته و چند ثانیه نگه دارید و بعد یک پنجره برای شما باز می شود در این پنجره کافی است گزینه delete highlight را بزنید . و در انتها هایلایت به همراه تمام استوری های داخل آن به صورت یک جا پاک می شوند.