نصب تلگرام لینوکس

نصب تلگرام لینوکس

نصب تلگرام لینوکس

آموزش نصب تلگرام بر روی سیستم عامل لینوکس (نصب تلگرام لینوکس) : قبل از آن که مراحل نصب تلگرام بر روی سیستم عامل لینوکس را آموزش دهیم ، مختصری برای آن دسته از عزیزانی که با سیستم عامل لینوکس ، آشنایی ندارند ، توضیح خواهیم داد .

سیستم عامل لینوکس در سال ” هزار و نه صد و نود و دو ” میلادی با داشتن مجوز  ” جی ان یو . جی پی ال ” منتشر شد . که امروزه انواع متنوعی از لینوکس وجود دارد .

با گذشت زمان کدهای سیستم عامل مختلفی ارائه شدند . در نتیجه کاربران در حالی که این کدها را مطالعه می کردند می توانستند ، آن ها را تغییر دهد .

در سال ” هزار و نه صد و هشتاد و سه ” شخصی به نام ریچارد استالمن ، که بنیان گذار پروژه ی گنو بود ، بزرگ ترین مجموعه ی کامپایلرهای گنو و همچنین ” جی دی بی ایچ  ” و ” ای مکس ” را نوشت .

در سال ” هزار و نه صد و نود و یک ” شخصی به نام لینوس توروالدز ، کد لینوکس را عرضه کرد که مجوز گنو داشت . و در این سال سیستم عامل لینوکس شکل گرفت .

سیستم عامل لینوکس رایگان است . و برای نصب و نگهداری آن اطلاعات رایگانی را می توانید از طریق اینترنت ، به راحتی به دست آورید . بنابراین سیستم عامل لینوکس کم هزینه است .

لینوکس باعث امنیت یونیکس می شود . سیستم عامل لینوکس با کمترین امکانات سخت افزاری نیز اجرا می شود .

سیستم عامل لینوکس دو محیط گرافیکی ” کی دی ای ” و ” جی نوم ” دارد که مشابه سیستم عامل ویندوز هستند . داشتن کد باز که باعث شده برنامه نویسان سیستم عامل را هر طور که لازم است بنویسند .

برای استفاده از سیستم عامل لینوکس یا باید آن را بدون نصب و به صورت خودکار استفاده نماید و یا بعد از نصب لینوکس را اجرا نمایند .

نحوه ی نصب تلگرام بر روی سیستم عامل لینوکس : (نصب تلگرام لینوکس)

روش اول )

به سایت تلگرام بروید و تلگرام نسخه ی لینوکس را دانلود کنید . سپس آن را از حالت فشرده در آورید . اکنون فایل تلگرامی که دانلود کردید را روی دسکتاپ خود اجرا نمایید .

روش دوم )

روش دوم نصب تلگرام از طریق ترمینال است که به دو صورت انجام می شود .

الف ) باید سیستم شما به روز باشد . اکنون این دستورات زیر را در ترمینال وارد نمایید تا تلگرام شما نصب شود :

1 sudo add-apt-repository ppa : ataread

2 sudo apt-get update

3 sudo apt-get install telegram

ب ) این دستور را در ترمینال وارد کنید :

1 wget https : / / updates . tdesktop . com

اکنون توسط دستور بعدی فایل دانلود شده ی تلگرام را از حالت فشرده خارج کنید :

1 tar –xf tsetup . 0 . 7 . 23 . tar .xz

2 cd telegram/

اکنون دستور زیر را نیز تایپ نمایید ، تا تلگرام شما اجرا شود :

1 . /telegram