ترفند استوری اینستاگرام

ترفند استوری اینستاگرام

ترفند استوری اینستاگرام

ترفند استوری اینستاگرام – در این متن ما می خواهیم به چهار ترفند در استوری اینستاگرام بپردازیم که یکی از آن ها close friend نام دارد و دیگری hide کردن در استوری می باشد . شما می توانید با close friend استوری های خود را خصوصی کنید.یکی دیگر از آن ها مخفی سازی استوری می باشد و دیگری قابلیت دیدن دوستان صمیمی یا نزدیک می باشد.در واقع close friend در استوری اینستاگرام برای شما این امکان را می دهد که برخی از استوری های شخصی که تمایل ندارید همه فالوور های خود آن را ببینند را فقط برای لیستی از دوستان نزدیک که قبلا مشخص کردید ارسال کنید .می خواهیم بیشتر بدانیم که قابلیت close friend اینستاگرام شامل لیستی از دوستان نزدیک است که شما در هر لحظه می توانید هر کدام از فالوور های خود را بدون اطلاع از آن ها حذف یا به آن اضافه کنید . و علاوه بر این کسی به هیچ عنوان قادر نخواهد بود برای قرار گرفتن در این لیست در استوری برای شما ارسال کند و به همین دلیل اختیار این لیست کاملا دست شما خواهد بود .و این مطلب به نظر من جالب می شود زیرا این لیست از منوی کناری پروفایل در دسترس است و پس از تشکیل این لیست در آن وقتی که شما بخواهید استوری جدیدی را ارسال کنید . می توانید آن را انتخاب کرده و همین طور می توانید آن استوری را با تمام فالوور های خود به اشتراک بگذارید یا تنها آن هایی که در لیست دوستان نزدیک شما هستند .خب ما چگونه باید متوجه این موضوع شویم شما با وجود این که کاربران و دنبال کنندگانی که به لیست اضافه یا حذف نمی کنید از این کار مطلع نمی شوند . و اما اگر در لیست دوستان نزدیک کاربری باشید در استوری که او به اشتراک گذاشته است . آیکون سبز رنگی را می بینید که نشان می دهد شما در این لیست قرار دارید .و علاوه بر این برای شما دایره سبز در ترفند استوری اینستاگرام در اطراف تصویر پروفایل آن ها نشان داده می شود . و اما داستان دایره سبز بر دور استوری چیست . اینستاگرام از دو راه به شما نشان می دهد که در حال مشاهده استوری اختصاصی هستید .

و اما راه اول این است که شما دایره سبز را در استوری اینستاگرام دوست خود مشاهده می کنید و راه دوم این است که دیدن علامت سبز در close friend و در قسمت بالا و سمت راست خود استوری می باشد . و با زدن بر روی این آیکون شما می توانید گزینه هایی را برای اضافه کردن آن شخص یا کاربر به لیست close friend خود یا ویرایش این لیست ببینید .و آیا close friend در پیج بیزینس کاربرد دارد یا فقط برای پیج های شخصی می باشد ؟ کلوز فرند در پیج های شخصی بیشتر در مواقعی استفاده می شود که فرد می خواهد تا استوری او را فقط افراد خاصی ببیند . و هم چنین برای به اشتراک گذاری تصاویر و یا عکس های خیلی خصوصی و شخصی به کار برده می شود .در واقع بخش close friend حکم بخش ویژه یا vip را دارد و یعنی شما می توانید محصولات و خدمات ویژه خود را در اختیار افراد بگذارید . مانند این است که شما فرض کنید یک پیج آموزشی دوخت بافتنی دارید و افرادی در دوره های شما شرکت کرده اند و هم چنین شما می توانید از طریق استوری و به صورت close friend به آن افراد آموزش های تکمیلی خود را بدانید .مانند وقتی که قلاب بافی به شکل دانه دانه را به آن ها از طریق close friend یاد بدهید . و این که آیا همه کسب و کار ها می توانند این کار را کنند ؟ در جواب باید بگوییم که نه نمیتوانند پیج هایی که می توانند این کار را کنند که حداقل یک خدمتی داشته باشند که مخصوص و یا vip باشد .

و آیا هر پیجی که محصول vip را دارد می تواند این کار را انجام دهد ؟ در جواب این موضوع به خودش بستگی دارد که اگر سایت دارد می تواند خدمات vip خود را بر روی سایت نمایش دهد ولی اگر هم فقط می خواهد بر روی اینستاگرام سرمایه گذاری کند بستگی به پیج آن دارد که تعداد فالوور های آن زیاد باشد یا کم باشد.و اما در متن بالایی منظور از زیاد یا کم بودن تعداد فالوور ها این است که مثلا من یک پیجی را دیدم که 600 کا بوده است و close friend هم دارد . و اما سخت است جدا کردن این همه فالوور و بهترین راه برای این پیج ها این است که یک پیج دیگری را درست کنند و فقط مخاطب های خاص را قبول کنند و دقت داشته باشید که این پیج جدید باید قفل باشد .البته باز هم باید دقت داشته باشید که محتویات close friend برای هر پیج بیزینسی فرق دارد ولی چیزی که در همه آن ها می تواند مشترک شده باشد . بخش vip و خدمات ویژه آن است . پس یعنی شما می توانید بخش vip خودتان را در close friend ایجاد کنید و محتوای خود را در آن جا بگذارید .

ترفند استوری اینستاگرام

در این متن ما می خواهیم به چهار ترفند در استوری اینستاگرام بپردازیم که یکی از آن ها close friend نام دارد و دیگری hide کردن در استوری می باشد . شما مالبته باید از قابلیت های مختلف و گوناگون استوری مانند استوری که لینک دارد و ویدیو گذاری یا فیلم قرار دادن پانزده ثانیه ای و … غیره به خوبی استفاده کنید . و اما سخن آخری که در رابطه با close friend می توان گفت این است که شما در آن افرادی را که دوست دارید را در این بخش اضافه می کنید و بعد هنگامی که می خواهید استوری خود را به بخش close friend اضافه کنید .و در آن فقط دوستان خود شما استوری شما را خواهند دید و کاربرد مزایای این بخش این است که شما می توانید استوری های شخصی تری و خصوصی تری را به صمیمی ترین دوستان خود ارسال کنید .و اما هاید کردن استوری یعنی چه ؟ همان طور که شاید خیلی از شما این را بدانید هاید اینستاگرام قابلیتی که می توانیم یک لیست از افرادی دوست نداریم استوری های ما را ببینند را انتخاب می کنیم و با فعال کردن آن قابلیت استوری هایی که می گذاریم را همه می بینند به جز افراد آن لیست و حالا می خواهیم ببینیم چه کسانی ما را در این لیست قرار داده اند .برای این که بفهمیم چه کسانی ما را در اینستاگرام هاید کرده اند فقط یک روش وجود دارد ولی به یک شرطی که طرف در پیج هایلایت داشته باشد که تقریبا همه اکانت ها الان هایلایت را دارند و استوری های خود را در آن هایلایت ها قرار می دهند .

و اما چگونه استوری خود را مخفی کنیم ؟ برای این کار فقط کافی است برای پنهان کردن استوری از افراد مشخص ابتدا به قسمت تنظیمات رفته و سپس بر روی بخش privacy کلیک کنید و بعد گزینه استوری را انتخاب کنید . و در این بخش شما می توانید با جستجو نام کاربری افراد استوری را برای آن ها پنهان کنید و آن ها قادر به تماشای آن استوری نخواهند بود .و هم چنین شما می توانید موارد دیگری را نیز مشخص کنید : 1 دسترسی برای جواب دادن به استوری شما 2 امکان ذخیره ی استوری در گالری موبایل شما بعد از گذاشتن استوری 3 امکان ذخیره در آرشیو اینستاگرام شما بعد از گذاشتن استوری 4 و در آخر امکان به اشتراک گذاشته شدن استوری شما است .و اما مخفی سازی استوری یعنی چی ؟ همان طور که شاید خیلی از شما ها بدانید مخفی سازی اینستاگرام قابلیتی است که می توانیم به لیستی از افرادی که دوست نداریم استوری های ما را ببینند را انتخاب کرده و با فعال کردن آن قابلیت استوری که می گذاریم همه می بیند ولی به جز افراد آن لیست .و اما برای این که بفهمم چه کسانی ما را در استوری خود مخفی کردن فقط یک روش وجود دارد ولی به شرطی که آن کاربر در پیج خود هایلایت داشته باشد که تقریبا همه اکانت ها الان هایلایت را دارند و کاربران از ان استفاده می کنند و استوری هایی که گذاشتند را در آن دسته بندی می کنند و به صورت ذخیره باقی می ماند و شما می توانید آن ها را ببینید .و اگر دیدید که یکی از فالوور های خود به طور اتفاقی هایلایت خود را حذف کرده و شما دیگر قادر به دیدن آن نیستید متاسفانه باید بدانید که آن کاربر شما را از دیدن خفن ترین کارها و مهم ترین آن ها محروم کند تا شما نتوانید به آن ها دست یابید یا آن ها را تماشا کنید .

و چند نکته ای که باید بدانیم : آیا می دانستید وقتی استوری کاربری را می بینید و بعد از چند ساعت اگر استوری آن از اول برای شما به نمایش داده شود به معنی این است که آن شخص شما را در آن لحظه مخفی کرده است .آیا می دانستید اینستاگرام یک پیام رسان دارد ؟ که اسم آن threads و برای ارتباط با close friends طراحی شده است . آیا می دانستید وقتی کسی را در استوری مخفی می کنید هایلایت های آن برای شما نشان داده نمی شود ولی اگر قبلا هایلایت ها را دیده باشید می فهمد که از استوری مخفی شده است .و آیا می دانستید وقتی استوری کاربری را 800 بار نگاه کنید و یا پیج آن را مدام چک کنید اگر بقیه فالوور های آن پیج هم چین کاری را نکنند و دیدن های آن پیج را هم اگر بالای 50 نفر باشد اسم آن ها در اول لیست می آید .و این که آیا می دانستید هر نرم افزاری جانبی یا هر کاربری از شما رمز و نام کاربری بخواهد ممکن است بخواهد شما را به خطر بی اندازد و پیج شما را نابود کند .و اما این را هم بدانید که در بین تمام شبکه های مجازی اینستاگرام این قابلیت را دارد که می تواند استوری که شما گذاشته اید را فالوور های شما به کاربران دیگری می توانند بفرستند .

ترفند استوری اینستاگرام : مخفی سازی تنها یک دنبال کننده در صفحه ی شما

و اما یکی از روش هایی که وجود دارد در مخفی سازی استوری این است که وقتی شما بخواهید فقط یک نفر را در میان فالوور های خود مخفی کنید وارد صفحه پیج کاربر مورد نظر می شوید و در صفحه ی او در قسمت بالای صفحه سمت راست را علامت سه نقطه را انتخاب کنید و سپس گزینه hide your story  را انتخاب کنید در این صورت این کاربر دیگر مجاز به دیدن استوری های شما نخواهد بود .و اما سوال اینجا است که که چگونه استوری خود را فقط برای یک نفر منتشر کنیم ؟ این روش و قابلیتی که به تازگی وارد اینستاگرام شده است close friends list نام دارد که شما فقط می توانید افراد مورد نظر خود را که مثل دوستان نزدیک هستند را جدا کرده و آن ها فقط استوری شما را ببینند .و همین طور که دیده اید این خود باعث محبوبیت برای کاربران اینستاگرم شده است که از این قابلیت ها استفاده کنند و این خود باعث شده است که اینستاگرام برای بروزرسانی برنامه خود قابلیت بیشتری را اضافه کرده است .و اما ما چگونه می توانیم استوری های خود را فقط برای افراد مد نظر خود و دوستان خود منتشر کنیم ؟ و اما برای این کار شما در ابتدا باید وارد برنامه شوید و سپس وارد پروفایل خود شوید . و بعد بر روی عکس پروفایل خود کلیک کنید تا وارد پیج شخص خود شوید و بعد از کلیک کردن بر روی علامت بالای صفحه شما وارد بخشی به نام close friends list می شوید و دوستان نزدیکی که می خواهید استوری شما را ببینند را انتخاب کرده و سپس گزینه done را انتخاب کرده .و در این صورت استوری که شما منتشر کردید فقط برای افرادی که انتخاب کردید نمایش داده می شود و کسانی که انتخاب ان ها را نکردید متوجه نخواهند شد و وقتی که شما از این قابلیت استفاده کردید تمام دوستان شما که مجاز به دیدن هستند متوجه شما خواهند شد زیرا بر روی استوری شما نوار سبز رنگی قرار می گیرد .و اما برای این که بخواهید از این قابلیت استفاده کنید باید به نکاتی که گفته می شود توجه داشته باشید : شما مجاز هستند در استوری خود افراد و یا دوستان خود را حذف کنید و یا این که اضافه کنید . و همین طور شما برای این که دوستان و کاربران مورد نظر خود را پیدا کنید می توانید از نوار جستجو  در این بخش به کار بگیرید .هم چنین لیست کاربرانی که دوست شما هستند با کاربرانی که دوست شما نیستند در یک جا نمی آید یعنی با هم به اشتراک گذاشته نمی شود و همین طور وقتی شما از این قابلیت استفاده می کنید می توانید استوری را هایلایت کرده و برای دوستان نزدیک به نمایش گذاشته می شود . در واقع تنها افرادی که می توانند آن استوری هایلایت شده را ببینند همین دوستان نزدیک می باشند .

منبع : nitrosho