کات کردن ویدئو مسیج در تلگرام

قطع پیام ویدئویی تلگرامی

کات کردن ویدئو مسیج در تلگرام

کات کردن ویدئو مسیج در تلگرام : بعد از معرفی قابلیت ویدئو مسیج و استفاده ی آن توسط کاربران حتماً برایشان پیش آمده است که ، در یک ویدئو مسیجی که قصد ارسال برای دوستان خود را دارند ، بخش های ناخواسته ای بوجود آید که تمایل به ارسال آن بخش ها ندارند . بنابراین از طریق مبحث امروزی می توانید به راحتی و با کاربری آسان بخش های دلخواه خود را حفظ کنید و بخش های اضافه و ناخواسته را کات کنید . ارسال ویدیو مسیج تلگرام شامل ویژگی می‌شود که به موجب آن کاربران می‌توانند پیش از ارسال ویدیو مسیج (Video Message) آن را برش داده یا اصطلاحا کات (Cut) کنند. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه کات کردن یا برش ویدیو مسیج تلگرام (Video Message) بپردازیم.

در نسخه های جدید تلگرام، یعنی نسخه ی تلگرام 4.0 قابلیتی اضافه شده است که در بین سه قابلیت دیگری که با این مورد به تلگرام اضافه شدند، محبوب تر است.بسیاری از کاربران تلگرامی بیان می کنند، در بین قابلیت های جدید تلگرام 4.0، قابلیت ویدیو مسیج (Video Message) یا ارسال پیام های ویدیویی یکی از جذاب ترین امکانات ارائه شده، در این نسخه است. با این قابلیت شما می‌توانید مانند حالتی که برای ارسال ویس (Voice) انجام می دادید، نسبت به ارسال ویدیو مسیج های کوتاه (نهایتا 60 ثانیه‌ای) اقدام نمایید.ولی این ویژگی به اینجا ختم نمی شود و یک ویژگی نهفته در ویدیو مسیج تلگرام (Video Message) وجود دارد، که بسیاری از کاربران از آن مطلع نیستند، و آن مربوط به امکان کات کردن یا برش ویدئو مسیج می باشد.

برای شروع کات کردن ویدئو مسیج در تلگرام اپلیکیشن تلگرام را اجرا نمایید . حال از بین کانتکت هایتان یکی از مخاطبان را انتخاب نمایید و وارد پنجره ی چت همیشگی شوید . اکنون برای ارسال ویدئو مسیج ابتدا بر روی آیکن دوربینی که در پایین و گوشه ی سمت راست صفحه ی شما قرار دارد ، تب کنید و همچنان انگشت دست خود را روی آن نگهدارید تا ضبط ویدئو مسیج یا پیام ویدئویی شما آغاز شود . مورد قابل توجه در این جا این است که اگر شما آیکون دوربین را در گوشه سمت راست و پایین صفحه نمی بینید، احتمالا حالت ویس (Voice) صفحه ی شما فعال است و آیکون میکروفون را در این بخش مشاهده می کنید. برای مشاهده ی آیکون دوربین، باید یک بار آیکون میکروفون را به آرامی لمس نمایید. همانطور که قبلاً گفته شد ، زمانی که دستتان را روی آیکن دوربین نگهدارید ویدئو مسیج ضبط می شود .حال اگر به جای نگه داشتن دست خود بر روی آیکن دوربین از قفل ضبط استفاده کنید ، دیگر نیازی به نگه داشتن آیکن دوربین ندارید و می توانید دست خود را بردارید. روش کامل کار با ویدئو مسیج و حالت قفل ضبط ویدئویی را قبلاً توضیح دادیم . شما می توانید آموزش کامل استفاده از پیام ویدئویی را قبل از مطالعه ی این مبحث بیاموزید .

حال می خواهیم ویدئویی را که در حالت قفل ضبط گرفتیم متوقف نماییم . بنابراین پس از ضبط پیام ویدئویی آیکن قرمز stop را که مربعی شکل است و در گوشه ی پایین و سمت راست چت شما قرار دارد تب کنید . اکنون نواری شبیه به نوار فیلم در پایین صفحه ی چت خود می بینید .

کات کردن فیلم باید روی نوار فیلم صورت بگیرد و به این صورت که برای ویدئو مسیج خود محدوده تعیین می کنید و با کلیک بر روی محدوده ی مورد نظر نوار فیلم ، کار کات کردن ویدئویی ما تمام می شود . حال روی علامت موشکی شکل گوشه ی سمت راست و پایین صفحه کلیک کنید تا ویدئو مسیج شما ارسال شود .

برش دادن ویدئو مسیج های امکان تبدیل ویدیو به ویدیو مسیج در تلگرام وجود دارد تا از این طریق بتوان کلیپ ها و فیلم های موجود در گالری گوشی را تبدیل به ویدیو مسیج کرد .تگرام باعث می شود تا کاربران تنها قسمت های دلخواه و مورد نیاز پیام ویدئویی خود را انتخاب کنند و با شناسایی محل های برش مورد نظرشان جداسازی فیلم را انجام دهند و ویدئو مسیج کات شده و دلخواهشان را برای مخاطب خود ارسال نمایند .

سوالات شما

آیا امکان تبدیل ویدیو به ویدیو مسیج در تلگرام وجود دارد تا از این طریق بتوان کلیپ ها و فیلم های موجود در گالری گوشی را تبدیل به ویدیو مسیج کرد ؟

  • بله اما در تلگرام به خودی خود این امر ممکن نیست و برای رسیدن به این موضوع باید حتما از ربات استفاده کنید نکته مهم: به این نکته توجه داشته باشید که فیلمی که می خواهید تبدیل به ویدیو مسیج کنید باید حتما کمتر از یک دقیقه باشد و نسبت طول و عرض آن 1 به 1 باشد یعنی فیلم شما باید کاملا مربعی باشد.

اگر آیکون دوربین را در قسمت پایین گوشه ی سمت راست ندیدیم باید چکار کنیم؟

  • اگر آیکون دوربین را در گوشه سمت راست و پایین صفحه مشاهده نکردید، احتمالا حالت ویس (Voice) فعال است و آیکون میکروفون را در این بخش می‌بینید. برای دست پیدا کردن به آیکون دوربین، کافیست که یک بار آیکون میکروفون را به آرامی لمس کنید.

قابلیت کات کردن یا برش ویدئو مسیج در آپدیت چند این پلتفرم موجود شد ؟

  • در بین قابلیت های جدید تلگرام 4.0، قابلیت ویدیو مسیج (Video Message) یا ارسال پیام های ویدیویی یکی از جذاب ترین امکانات ارائه شده و یک ویژگی نهفته در ویدیو مسیج تلگرام (Video Message) وجود دارد، که بسیاری از کاربران از آن مطلع نیستند، و آن مربوط به امکان کات کردن یا برش ویدئو مسیج می باشد.

پس از ضبط ویدئو در تلگرام از کدام قسمت میتوانیم برای برش ویدئو اقدام کنیم ؟

  • پس از اینکه ویدیو مسیج خود را ضبط کردید، آیکون قرمز رنگ توقف (Stop) را از گوشه سمت راست و پایین صفحه لمس کنید.مشاهده خواهید کرد که یک نوار در بخش زیرین و میانی صفحه نمایان می‌شود. از این قسمت می‌توانید محدوده ویدیو مسیج خود را تعیین کنید یا اصطلاحا نسبت به کات کردن یا برش ویدیو مسیج تلگرام (Video Message) وارد عمل شوید.