پین کردن تلگرام

پین تلگرامی

پین کردن تلگرام

یکی از قابلیت‌های جدیدی که در نسخه‌های جدید تلگرام بر روی گوشی اندروید اضافه شده است قابلیت پین (یا سنجاق) کردن پیام است. این قابلیت ابتدا برای گروه‌ها و سپس برای کانال‌ها فعال شد. با این قابلیت شما می‌توانید پیام، عکس و متن‌های مهم را به اعضاء کانال یا گروه اطلاع دهید.با استفاده از قابلیت پین کردن مخاطب در تلگرام می توانید گروه ها ، کانال ها و یا چتی که برای شما اهمیت بیشتری دارد را به اول لیست مخاطبانتان پین یا سنجاق کنید . پین کردن در تلگرام ممکن است برای پیام در گروه ها و سوپر گروهها ،کانال های پر اهمیت یا مخاطبینی باشد که برای شما اهمیت دارند.

پین کردن پیام در گروه تلگرام: با پین کردن پیام‌ در تلگرام یا سنجاق کردن آن، پیام مهم شما در بالای پنجره چت نگه داشته می شود. و اطمینان می‌دهد که می‌ توانید سریع و آسان به آن دسترسی داشته باشید. می‌توانید چت‌های خصوصی یا گروه‌های خود را پین کنید، و این در واقع راحت و ساده است.

پین کردن پیام در سوپر گروه های تلگرام :هنگامی که یک گروه معمولی را در تلگرام به سوپر گروه تبدیل می‌کنید، قابلیت‌ها و امکانات جدیدی به آن اضافه می‌شود. یکی از این قابلیت‌ها مربوط به امکان پین کردن (Pin) یا سنجاق کردن یک پیام به بخش فوقانی پنجره مکالمه در گروه است. پین کردن پیام فقط توسط ادمین سوپر گروه تلگرام قابل انجام است. هنگامی که یک پیام را در سوپر گروه پین می‌کنید، آن پیام مانند عکس فوق در بخش بالایی پنجره سوپر گروه نمایش داده می‌شود و تا وقتی که ادمین دستور ندهد از آن بخش حذف نخواهد شد.

پین کردن تلگرام چت ها ، ربات ها ، کانال ها در تلگرام :حتماً برایتان پیش آمده است که چت با مخاطبی خاص یا گروه و کانال خاصی برایتان در اولویت باشد . اما در صورت داشتن کانال ها و چت ها و گروه های بسیار در مسنجر تلگرام ، هر بار ارتباط تلگرامیتان حسابی کسل کننده شده است . زیرا باید هر بار از میان چت ها و گروه ها و کانال های مختلف ، گزینه ی مورد نظرتان را برای چت پیدا نمایید و این کار از سرعت عمل شما می کاهد . خوشبختانه در ورژن جدید تلگرام این امکان وجود دارد که گزینه ی مورد نظرتان را به ابتدای لیست چت ها ، گروه ها و کانال ها و ربات ها ببرید تا هر بار دنبال آن نگردید . اصطلاحاً چت مورد نظرتان را پین یا سنجاق می کنید.

نحوه ی آموزش پین کردن تلگرام :

ابتدا وارد مسنجر تلگرام شوید . حال در همان صفحه ی اصلی تلگرام بمانید . شما در این صفحه تمام چت ها ، گروه ها ، کانال ها و ربات های تلگرامتان را مشاهده می کنید . اکنون گزینه ای که برای شما اولویت دارد و ترجیح می دهید ، در ابتدای این لیست مشاهده کنید را برای چند ثانیه لمس کنید . مثلاً گزینه ی مورد نظر ما چت با مخاطبی خاص است . توجه داشته باشید که ما نمی خواهیم وارد محیط چت شویم . بنابراین در همان صفحه ی اصلی تلگرام روی چت مورد نظر را چند ثانیه لمس می کنیم ، تا منویی باز شود .

اولین گزینه ای که مشاهده می کنید ، گزینه ی pin to top به معنای ” سنجاق کردن به بالا ” است . روی آن کلیک کنید . مشاهده می کنید که چت شما به ابتدای صفحه ی اصلی تلگرامتان خواهد رفت . بنابراین شما به راحتی آن را در ابتدای لیست خود پین می کنید .زمانی پیش می آید که شما به این نتیجه می رسید که پین مخاطب ، ربات ، کانال یا گروه مورد نظرتان را غیر فعال کنید و آن را از ابتدای لیست به جای قبلیش برگردانید .

نحوه ی غیر فعال کردن پین :

وارد مسنجر تلگرامتان شوید . اکنون می خواهیم چت ، ربات ، کانال یا گروهی را که پین کردیم ، از حالت پین خارج کنیم . با انگشت خود چند ثانیه آن را لمس کنید و سپس از منویی که باز می شود ، روی اولین گزینه یعنی unpin from top تب کنید . پین شما غیر فعال می شود .

برای پین کردن در تلگرام چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟ 

  • فقط ۵ مورد را میتوان در بالای صفحه پین کرد.
  • اگر مخاطب خاص یا کانال بخصوصی دارید که مایلید از اخبار و گفتگوهای آن همیشه باخبر باشید بهتر است آن را پین کنید.
  • پس از پین کردن میتوانید آنها را به ترتیب اولویت بچینید، آنها را با انگشت گرفته و به بالا و پایین هدایت نمایید.
  • در تلگرام دسکتاپ نیز با کلیک کردن روی چت ها میتوان به همین روش عمل نمود.

چه اتفاقی می افتد که پیام پین شده را از چت گروهی حذف کنید؟ آیا بازیابی آن خیلی پیچیده است؟

  • اگر سرپرست هستید ، می توانید به راحتی پیام را در قسمت پیام پیدا کنید و دوباره آن را سنجاق کنید. می توانید این کار را هر چند بار که دوست دارید تکرار کنید. با این حال ، اگر یک عضو چت معمولی هستید ، باید از مدیر بخواهید این کار را برای شما انجام دهد.

آیا هر کسی میتواند پیام ها را در گروه های خصوصی و عمومی پین کند ؟

  •  وقتی مدیر هستید ، می توانید پیام ها را در گروه های خصوصی و عمومی پین کنید. اگر اینگونه نباشید ، فقط وقتی عضو یک گپ خصوصی باشید می توانید پیام ها را پین کرده و لغو پین کنید.

طریقه ی لغو کردن یا بازگرداندن پیام پین شده در تلگرام را توضیح دهید .

  • برای این کار میتوانید به راحتی مراحل زیر را دنبال کنید :
  1. پیام پین شده را در گپ پیدا کنید.
  2. برای باز کردن منوی پیام ، روی آن ضربه بزنید.
  3. روی لغو پین ضربه بزنید.