پیام مخفی تلگرام

پیام مخفی تلگرامی

خواندن پیام مخفی تلگرام

این روز ها پر استفاده ترین مسنجر در ایران همچنان به تلگرام تعلق داره . چرا بعد از فیلتر شدن این برنامه سرنوشت وایبر یا وی چت برا تلگرام تکرار نشدتلگرام پرکاربردترین پیام رسان اجتماعی در ایران است.توی دنیای دیجیتال نمیشه امنیت همه چیز رو تضمین کرد ولی تلگرام یکی از امن ترین برنامه های حال حاضر هست . در نسخه های غیر رسمی تلگرام امکان خواندن پیام های ارسال شده بدون تیک دوم خوردن وجود دارد که به آن حالت روح می گویند.

تلگرام از چه پروتوکلی برای برقراری امنیت این پلتفرم استفاده می کند؟

پروتوکل MTProto برای برقراری یک ارتباط امن و بسیار سریع هست. تمام پیام‌های متنی و صوتی، Emojiها، استیکرها، فیلم‌ها و عکس‌ها بر اساس این پروتکل به صورت End to End رمزنگاری میشن.این موضوع باعث می‌شه وقتی شما یک پیام را می‌فرستید، در راه، مسئول شبکه، مخابرات، ISPها نتوانند مطالب رد و بدل شده بین شما و دیگران را مشاهده کنند. فقط شما میبینید و طرف گیرنده شخص سومی به پیام ها دسترسی ندارد.

حذف تیک دوم در تلگرام مشکلی است که اکثر ایرانیان دنبال حل آن بودند. تیک دوم زمانی زده می شود که شخصی که برای او پیام یا عکس و … ارسال کرده اید، پیام تان را مشاهده کند. اگر پیام ارسالی از شخصی دیگر را بخوانید، اما تیک دوم زده نشود، به این حالت قابلیت روح در تلگرام می گویند. به این معنا که بعد از خواندن پیام های دوستان تان در تلگرام، تیک دوم زده نمی شود و آنها تصور می کنند که شما پیام ها را نخوانده اید. در واقع با استفاده از قابلیت روح می توانید بدون اینکه دیگران متوجه شوند، پیام های ارسال شده به خودتان را بررسی کنید. در این مقاله قصد داریم تا در خصوص قابلیت روح تلگرام توضیح داده و به هر گونه سوال تان در این خصوص پاسخ دهیم.

خواندن پیام بدون اینکه فرستنده متوجه بشود به چه صورت امکان پذیر است ؟

گاهی اوقات پس از آنکه پیامی از طرف مخاطب تلگرام خود دریافت کردید ، تمایل ندارید تا فرستنده ی پیام بداند که شما پیام او را خواندید . اما تیک دومی که در کنار پیام زده می شود این موضوع را آشکار می سازد . زیرا در اپلیکیشن تلگرام پیام هایی که برای شما ارسال می شود تا زمانی که آن را باز نکنید یک تیک در کنار آن زده می شود که نشان می دهد شما آن را نخواندید و فرستنده ی پیام نیز آن را خواهد دید اما زمانی که آن پیام را باز کردید دو تیک کنار هم می خورد و به این صورت فرستنده ی پیام از وضعیت خواندن پیامش توسط شما آگاه می شود .

حال چاره ی کار پیام مخفی تلگرام چیست ؟ پس با ما همراه باشید تا از طریق تنظیمات تلگرام به شما روشی را بیاموزیم که پیام دریافتی را بخوانید اما تیک دوم نخورد.

پیام-مخفی-تلگرام-1 پیام مخفی تلگرام

ابتدا روی سه خط بالا و سمت چپ اپلیکیشن تلگرام کلیک کنید . سپس تب setting را انتخاب نمایید تا تنظیمات مربوطه را انجام دهیم . از منوی باز شده گزینه ی Notification and sounds را انتخاب نمایید . این بخش شما را به تنظیمات صوت و اعلان پیام هدایت می کند . حال روی گزینه ی Pop up Notification کلیک کنید . منویی باز می شود که شامل چهار گزینه است : No pop up – Only when screen on – Only when screen off – Always show pop up

حال به شرح هر کدام می پردازیم . گزینه ی اول No pop up : پیش فرض این بخش اعلان ها است . یعنی هیچ پاپ آپی فعال نیست و پس از دریافت پیام و خواندن آن فرستنده متوجه می شود زیرا تیک دوم زده می شود .

گزینه ی Only when screen on : با فعال کردن این گزینه زمانی که پیامی دریافت کردید و صفحه ی نمایش گوشی شما روشن است ، پیام را در پنجره ی پاپ آپ به صورت کامل نشان می دهد بدون آنکه تیک دوم بخورد . تا زمانیکه شما پیامتان را داخل تلگرام باز نکردید تیک دوم آن غیر فعال می شود .

گزینه ی Only when screen off : تفاوت این گزینه با گزینه های قبلی در این است که فقط پیام را زمانی در پنجره ی پاپ آپ نشان می دهد که صفحه ی نمایش خاموش باشد .

گزینه ی آخر Always show pop up : با فعال نمودن این گزینه چه صفحه ی نمایش شما روشن باشد چه خاموش ، پیام دریافتی شما در پنجره ی پاپ آپ نمایش داده می شود ،بدون آنکه تیک دوم بخورد .

تمام گزینه های این بخش به غیر از گزینه ی اول یعنی No pop up تیک دوم پیام را غیر فعال می کنند تا زمانیکه پیام را در داخل تلگرام باز کنید .با فعال کردن این بخش پس از آنکه پیامی از مخاطبان خود دریافت کردید پنجره ای برایتان باز می شود که پیام را داخل این پنجره که پاپ آپ است می خوانید.

بعد از انجام مراحل گفته شده در بالا اگر برای شما پیامی ارسال شود روی گوشی خود پنجره ی پاپ آپ می بینید و دیگر نیازی به باز کردن پیام ندارید چون به این شکل پیام را می خوانید .بنابراین تا زمانی که قصد ارتباط با فرستنده ی پیام را ندارید و جوابی به پیام او ندهید ، تیک دوم پیام زده نمی شود .

راه دومی هم برای خواندن مخفیانه ی پیام های شخصی شما وجود دارد ، زمانی که پیامی را دریافت کردید اینترنت خود را قطع نمایید و سپس پیام ها را بخوانید . بنابراین تا زمانی که به اینترنت کانکت نشدید ، تیک دوم زده نمی شود و فرستنده ی پیام متوجه خوانده شدن آن نخواهد شد .

راه سومی هم وجود دارد که استفاده از برنامه هایی مانند فونوگرام برای مطلع نشدن فرستنده ی پیام مخفی تلگرام از خواندن آن می باشد ، که بنا به انتخاب خود ، هر کدام از این سه روش را که تمایل داشتید برای خواندن پیام مخفی تلگرام استفاده نمایید .

سوالات متداول

آیا امکان حذف تیک دوم تلگرام در گوشی ایفون هم امکان پذیر است؟

  • متاسفانه در آیفون امکان نصب نرم افزار های جانبی که حالت روح را به همراه داشته باشند نیست. لذا فقط از طریق نوتیفیکیشن میتوان پیام را بدون اینکه تیک دوم بخوره مشاهده کرد.

برداشتن تیک دوم تلگرام در دسک تاپ به چه صورت است ؟

  • برداشتن تیک دوم تلگرام در دسکتاپ به همین صورت میباشد. شما باید ابتدا ناتیفیکیشن ویندوز را برای اپلیکیشن تلگرام فعال کنید تا وقتی پیام جدید میاید از طریق ناتیفیکیشن پیام رو مشاهده کنید .

آیا اپلیکیشن هایی مثل موبوگرام یا دیگر نسخه های غیر رسمی قابلیت اجرای حالت روح را دارند ؟

  • بله

خرید ممبر تلگرام

بالا
پشتیبانی