مخفی کردن حالت آنلاین تلگرام

هیدت کردن تلگرام

مخفی کردن حالت آنلاین تلگرام last seen recently

تلگرام هم اکنون یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها یا برنامه های پیام رسان موجود به شمار می‌رود که قابلیت‌های بسیار متعددی را در اختیار کاربران قرار داده و استفاده از تمام سرویس‌های آن رایگان است. تلگرام ویژگی‌های متعددی دارد که آن را از سایر اپلیکیشن‌های پیام رسان متمایز می‌کند. به عنوان مثال تلگرام از سیستم رمزنگاری سر تا سری بهره می‌برد و به هیچ عنوان اجازه دسترسی سایر افراد به حریم خصوصی کاربران را نمی‌دهد.یکی از این ویژگی های بسیار کاربردی و پر طرفدار در حفظ حریم شخصی کاربران مخفی کردن حالت آنلاین تلگرام last seen recently می باشد .

مخفی کردن حالت آنلاین تلگرام

شاید در بعضی مواقع که در حال استفاده از اپلیکیشن تلگرام هستید ، تمایل ندارید که دیگران از وضعیت آنلاین بودن شما با خبر شوند . یا تنها کسانی از آخرین وضعیت آنلاین بودن شما در تلگرام با خبر شوند که دوستان و نزدیکان شما هستند .

حریم خصوصی در Telegram باعث میشود که بسیاری از کاربران به دنبال روش مخفی کردن حالت آنلاین (last seen) در تلگرام یا همان حالت روح باشند که با ثابت نگه داشتن آخرین بازدید (به تازگی، یک هفته پیش، ماه پیش، خیلی وقت پیش) در تلگرام مخفی شوند و کسی نفهمد که اخرین بار چه ساعتی آنلاین بوده است. این یک مساله مهمی است که بخواهید در این پیام رسان به صورت نامحسوس فعالیت کنید و کسی از وضعیت آنلاین بودن شما با خبر نشه، خوشبختانه تلگرام این قابلیت و داره که آنلاین باشید و آفلاین نشان دهد.

خوشبختانه این ویژگی در تلگرام وجود دارد ، که شما می توانید تعیین کنید ، چه کسانی متوجه حالت آنلاین بودن شما شوند و برای چه مخاطبانی این وضعیت مخفی بماند . پس با ما همراه باشید .

در پیام رسان تلگرام به صورت پیش فرض آخرین وضعیت آنلاین بودن افراد یا آخرین زمان خواندن پیام های افراد نمایش داده می شود. این امکان باعث می شود امکان ردیابی وضعیت آنلاین بودن افراد فراهم شده و مشکلاتی را ایجاد کند. برای رفع این مشکل ، در تلگرام می توانید وضعیت اخرین بازدید خود را از دید دیگران مخفی نگه دارید. اما باید توجه داشته باشید که در صورت انتخاب این گزینه ، وضعیت دوست شما نیز برای شما قابل نمایش نخواهد بود. یعنی این وضعیت ، به صورت دوطرفه کار می کند. ما با ارائه‌ی این مقاله بر آنیم تا نحوه ی مخفی کردن حالت آنلاین یا همان last seen recently را به شما آموزش دهیم .

نحوه ی مخفی کردن حالت آنلاین تلگرام

مخفی کردن حالت آنلاین تلگرام : ابتدا اپلیکیشن تلگرام را اجرا نمایید . بر روی آیکن سه خط بالا و سمت چپ صفحه کلیک نمایید . از منویی که باز می شود ، گزینه ی setting را که آیکن آن شبیه چرخ دنده است ، انتخاب نمایید تا وارد قسمت تنظیمات تلگرام شوید . پنجره ای باز می شود که دارای چهار بخش اینفو ، ستینگ ، مسیج و ساپورت می باشد . که ما قبلاً تمام این بخش ها را برای شما عزیزان توضیح دادیم و در صورت تمایل می توانید مطالب مربوط به تنظیمات تلگرام را با مراجعه به فهرست مطالب به طور کامل مطالعه نمایید . خوب در حال حاضر ما با بخش ستینگ کار داریم .

بنابراین در بخش ستینگ از بین گزینه های موجود privacy and security را انتخاب می نماییم . که مربوط به تنظیمات امنیتی می باشد .پنجره ای باز می شود که ما با اولین بخش آن یعنی privacy کار داریم .

دومین گزینه در این بخش last seen می باشد ، که این عبارت را قبلاً در زیر نام کاربریتان مشاهده کردید . last seen وظیفه ی نمایش وضعیت آنلاین بودن شما و آخرین بازدید شما از تلگرام را دارد .

در این قسمت سه گزینه قرار دارد که شامل :every body – my contacts – No body می باشد . با انتخاب every body تمامی کانتکت های تلگرام شما می توانند از آخرین وضعیت آنلاین بودن شما با خبر شوند .

شما با انتخاب گزینه ی my contacts در قسمت add exceptions میتوانید ، برای یک یا چند مخاطب تلگرام خود وضعیت آخرین بازدید و آنلاین بودن خود را نمایش دهید یا نمایش ندهید .

از طریق گزینه های always share with و Never share with در قسمت add users مخاطبین خود را انتخاب نمایید .در این قسمت میتوانید وضعیت آنلاین بودن خود در تلگرام را فقط برای تعدادی از دوستان خود باز می گذارید. برای انجام این کار ابتدا گزینه Nobody را تنظیم می کنید و سپس در قسمت پایین صفحه ، گزینه Always Share With را لمس می کنید. اکنون باید دوستان خود را که دوست دارید وضعیت انلاین بودنتان را ببینند انتخاب کنید. به همین راحتی برای برخی استثنا قائل شده اید!

گزینه سوم No body است که با کلیک بر روی آن و فعال کردن تیک این قسمت در بخش Always share with هیچکدام از کانتکت های شما از آخرین حضورتان در تلگرام و آنلاین بودنتان مطلع نمی شوند . توجه کنید که این حالت فقط در تلگرام موبایل قابل تنظیم است و در تلگرام دسکتاپ قابلیت تنظیم وضعیت نمایش انلاین بودن خود را ندارید. هر زمان که نیاز داشتید وضعیت آنلاین بودن شخص دیگری را ببینید باید او را از طریق گزینه Add exceptions به لیست استثناهای خود اضافه کنید.

 

1مخفی-کردن-حالت-آنلاین-تلگرام-169x300 مخفی کردن حالت آنلاین تلگرام 1مخفی-کردن-حالت-آنلاین-تلگرام-169x300 مخفی کردن حالت آنلاین تلگرام 1مخفی-کردن-حالت-آنلاین-تلگرام-169x300 مخفی کردن حالت آنلاین تلگرام 1مخفی-کردن-حالت-آنلاین-تلگرام-169x300 مخفی کردن حالت آنلاین تلگرام

سوالات متداول

آیا در تلگرام امکان این وجود دارد که برای تعدادی از مخاطبین حالت آنلاین را مخفی کرد ؟

  • در این شرایط تمام کاربران تلگرام یا حداقل کاربرانی که در لیست مخاطبین شما وجود دارند قادر به مشاهده وضعیت آنلاین بودن و آخرین زمان بازدیدتان خواهند بود و فقط کاربرانی که برایشان استثنا قائل می‌شوید، نمی‌توانند آخرین زمان بازدید و وضعیت آنلاین بودن شما را مشاهده کنند.

گزینه Everybody در بخش Privacy and Security چه عملکردی دارد ؟

  • گزینه Everybody یا حداقل My Contacts در بخش فوقانی زمان بازدید شما در تلگرام و آنلاین بودنتان را برای تمام کاربران (Everybody) یا حداقل کاربرانی که در لیست مخاطبینتان (My Contacts) حضور دارند، نمایش داده می شود.

آیا با فعال کردن گزینه ی last seen recently در این مسنجر این گزینه برای مخاطبین قابل دیدن است ؟

  • بله ، این گزینه برای تمام مخاطبین قابل رؤیت است .

آیا با فعال کردن حالت مخفی تلگرام زمان آنلاین بودن مخاطبینمان برای ما قابل مشاهده است ؟

  • خیر شما با فعال کردن این گزینه نمیتوانید زمان بازدید یا آخرین زمان آنلاین بودن مخاطبینتان را ببینید.