حذف کش تلگرام

پاک کردن حافظه تلگرام

حذف کش تلگرام

حذف فایل های قدیمی اشغال شده:تمام افرادی که با برنامه ی تلگرام کار می کنند پس از مدتی با حجم قابل توجهی از فضای حافظه ی پر شده ی گوشی و یا هارد کامپیوتر خود مواجه می شوند . علتش این است که تمام اطلاعاتی که شما از طریق تلگرام دانلود می کنید و یا خودتان ارسال می کنید ، در کش حافظه گوشی و یا هارد کامپیوتر شما ذخیره می شوند . بنابراین با یک بار دانلود فایل های مورد نظر خود را می توانید به سادگی آن ها را باز و استفاده کنید ، بدون آنکه نیاز به دانلود مجدد باشد . اما متأسفانه با اینکه کش تلگرام این مزیت خوب را دارا است به دلیل پر شدن حجم حافظه باید آن را خالی کنید . خالی کردن و حذف کش باعث می شود تا سرعت گوشی شما بالا برود و حافظه ، فضای کافی داشته باشد ، در نتیجه به مدیریت فایل های جدیدتر بپردازد .ساده‌ترین راه برای پاک کردن فایل‌های ذخیره‌شده در گوشی شما استفاده از خود نرم افزار تلگرامه. برای این کار می‌توانید فایل‌های تاریخ گذشته را حذف کنید. با این کار فضایی را خالی می‌کنید و به تلفن خود اجازه‌ی نفس کشیدن میدهید.

پاک کردم حافظه کش تلگرام یکی از پرکاربردترین ترفندهای تلگرام است. اگر زیاد از تلگرام استفاده می‌کنید، فضای ذخیره‌سازی گوشیتان پر شده و فضای کمتری برای فایل‌هایتان باقی می‌ماند، پاک کردن حافظه کش تلگرام ممکن است به شما کمک کند. پیام‌رسان تلگرام تمام فایل‌های رسانه‌ای را که در چت‌ها دریافت می‌کنید، ذخیره می‌کند. بعد از مدتی به خودتان می‌آیید و می‌بینید که فضای ذخیره‌سازی که برای چیز دیگری نیاز دارید، توسط اپلیکیشن تلگرام اشغال شده است.

در ابتدا بهتر است بدانیم کش Cache چیست و چرا نیاز به پاکسازی دارد …

کش Cache در واقع فضای ابری است که اطلاعات در آن ذخیره می شود به نحوی که شما پس از دانلود فیلم و عکس در تلگرام تا زمانی که آن در حافظه گوشی یا حافظه رم ذخیره نکنید در فضای کش قرار دارد و شما به آن دسترسی دارید ولی پس از آن که شما کش تلگرام خود را پاک کنید مجدد باید آن را دانلود نمایید. یا اینکه عکس و فیلم هایی که نیاز به نگهداری آنها دارید در گوشی و یا رم ذخیره نمایید تا دوباره نیاز به دانلود کردن نداشته باشید و حافظه کش گوشی تان هم خالی بماند تا به مشکل نخورید.

کش Cache تلگرام در کجا قرار دارد؟

در نسخه های قدیمی تلگرام قسمت کش در منوی اصلی قرار داشت و افرادی که مشکل باز نشدن عکس و فیلم در تلگرام داشتند با پاک کردن آن مشکل شان برطرف می شد و سرعت گوشی شان هم زیاد می شد. در نسخه های جدید تلگرام و آپدیت های اخیرش مسیر دسترسی به گزینه کش و پاک کردن آن تغییر کرده است و افراد زیادی را با مشکل مواجه کرده است.

باید بدانید که در حافظه ی کش تلگرام فقط اطلاعاتی قرار دارند که دانلود و در حافظه ذخیره شدند مانند عکس ، موسیقی ، ویدئو و فایل .پاکسازی حافظه Cache تلگرام یکی از راهکارهایی است که در برخی موارد باعث حل مشکل لود نشدن تصاویر و فیلم ها می شود و د بعضی موارد هم باعث افزایش سرعت تلگرام خواهد شد.

در صورتی که به دلیل کمبود فضای کافی حافظه ، مجبور به پاک کردن یک سری از اطلاعات تلگرام خود شوید ، نگران نباشید زیرا می توانید هر وقت که تمایل داشتید و به این اطلاعات نیاز پیدا کردید به سراغ آن درکانال و یا گروه خود بروید و آن را مجدد دانلود نمایید .

در ادامه روش حذف کش تلگرام را به شما آموزش می دهیم.

برای حذف کش تلگرام وارد اپلیکیشن تلگرام شوید و روی علامت سه خط بالای صفحه کلیک کنید . حال وارد تب تنظیمات یعنی setting شوید سپس به قسمت data and storage بروید و روی گزینه ی storage usage به معنی استفاده از ذخیره سازی بروید و تب کنید . پنجره ی تنظیمات فایل های کش شما باز می شوند که سه گزینه را در این قسمت مشاهده می کنید که شامل : keep media – clear cache – local database می باشند .

keep media : این گزینه مربوط به مدت زمان مراقبت و حفظ اطلاعات است و شامل گزینه های week 1 یعنی یک هفته ، month 1 یعنی یک ماه ، forever یعنی برای همیشه هستند ، بنابر این شما با انتخاب یکی از این موارد گفته شده تعیین می کنید بعد از چه مدتی اطلاعاتتان در حافظه ی کش پاک شوند .

با انتخاب forever می توانید فایل ها را برای همیشه در حافظه ی کش نگه دارید . تا زمانی که مجبور به پاک کردن آن ها شوید .

گزینه دوم پنجره ی تنظیمات فایل های کش clear cache : با کلیک بر روی آن انواع اطلاعات کش تلگرام خود را مشاهده می کنید . در اینجا تعیین می کنید کدام گروه از اطلاعاتتان کاملاً پاک شود ، که شامل عکس ها ، ویدئوها ، اسناد و فایل های دیگر است .

گزینه ی آخر local database است . یعنی بانک اطلاعاتی حافظه ی کش . تمام چتهای شما در بانک اطلاعاتی ذخیره می شوند که از این قسمت از تلگرام می توانید تمام چتهای موجود در حافظه ی کش را پاک نمایید .

سوالات متدوال

cache به چه چیزی گفته می شود ؟و چرا باید آن را پاکسازی کنیم ؟

  • بعضی مواقع هست که وقتی وارد کانال یا گروهی میشیم، تصاویر، ویدئو ها و استیکرهایی که در کانال و گروه ها وجود داره برامون لود نمیشه، اینجاست که باید به حافظه ی تلگرام را پاک کنیم تا مشکل رفع بشه، که به این حافظه در اصطلاح cache گفته میشود.

یکی دیگر از مشکلاتی که با پر شدن حافظه cache بوجود می آید چیست ؟ 

  • علاوه بر مشکل بالا یعنی لود نشدن تصاویر،ویدئو ها و استیکر ها، بعضی مواقع هم پیش میاد که هر کاری میکنیم نمیتونیم برای کسی تصویر،ویدئو،استیکر و … بفرستیم و همچنین بعضی مواقع هم شاهد پایین اومدن سرعت تلگرام خود هستید، که در همه ی این موارد باید حافظه cache را پاکسازی کنید.

آیا پاکسازی حافظه تلگرام (cache) به اطلاعات تلگرام صدمه ای وارد می کند ؟

  •  عملیات پاکسازی حافظه تلگرام (cashe) فقط تصاویر،ویدئوها و فایل های صوتی دریافت شده از تلگرام را حذف میکند و به دیگر اطلاعات گوشی شما هیچ صدمه ای وارد نمیکند.