جلوگیری از عضویت گروه

عضو نشدن در گروه

جلوگیری از عضویت گروه

پیام رسان تلگرام یک برنامه پیام رسانی محبوب در دنیا است که برای iOS ، اندروید و رایانه‌های شخصی در دسترس است و کاربران بسیاری دارد.به گزارش سایت hpcigar ، گروه‌ها و کانال‌ها روشی عالی برای تعامل همزمان با بسیاری از کاربران تلگرام است و به‌ طور پیش‌ فرض حساب شما واجد شرایط اضافه شدن خودکار به گروه‌ها و کانال‌ها است، مگر اینکه تنظیمات را تغییر دهید و اجازه ندهید که افراد بتوانند شما را در گروه‌ها و کانال‌ها عضو کنند.

گروه ها و کانال های تلگرامی تحول بزرگی در فضای مجازی ایجاد کردند و باعث شدند سرعت گردش اطلاعات به طرز چشم گیری رشد داشته باشد. اما همزمان مشکلاتی نیز گریبان گیر کاربران شد.یکی از مشکلات همین اضافه شدن ناخواسته به گروه ها و کانال های مختلف توسط دوستان یا افراد ناشناس بود که تلگرام این مشکل را با ارائه گزینه هایی برای تنظیم رفع کرد.

آموزش جلوگیری از عضویت گروه ناشناس در تلگرام

همانطور که می دانید تلگرام قابلیت های گسترده ای در زمینه های ارتباطی دارد و همین امر موجب شده است که افرادی ناشناس برای منافع شخصی خود از جمله تبلیغات تجاری و غیره شما را از طرق مختلف به گروه های خود دعوت کنند . اگر افراد ناشناس شما را به گروه تلگرام عضو می‌کنند و شما تمایلی مبنی بر انجام این عمل ندارید، می‌توانید تنظیمات تلگرام را به گونه‌ای تغییر دهید که فقط مخاطبین اکانتتان قادر به دعوت شما به گروه باشند و اگر شما از آن دسته افرادی هستید که از دعوت به گروه های ناشناس بخاطر حریم خصوصی و مزاحمت ناراحت هستید ، چاره ی کار اینجا است . پس با ما همراه باشید .

تنظیمات پیش فرض تلگرام به گونه‌ای اعمال شده که تمام کاربران این مسنجر قادر هستند تا شما را به گروه های مختلف تلگرام دعوت کنند. هنگامی که یک فرد غریبه یا ناشناس شما را به گروه تلگرام دعوت کند، به طور اتوماتیک در آن گروه اضافه می‌شوید و این موضوع در برخی شرایط بسیار آزاردهنده است.خوشبختانه انجام این عمل به سادگی امکانپذیر است. در این مقاله قصد داریم که نحوه جلوگیری از دعوت به گروه تلگرام از سوی افراد ناشناس را به شما عزیزان آموزش دهیم.

چرا به صورت خوکار به گروه ها و کانال ها اضافه می شوید ؟

نخست اینکه در خیلی از مواقع دوستان شما شما را به گروه ها و یا کانال هایی که به آن ها دسترسی دارند اضافه می کنند و این موضوع بدون اجازه ی شماست.
دومین احتمال هم ، استفاده از ربات های تلگرام در ساخت و انتشار کانال های تبلیغاتی است. اگر توجه کنید خیلی از کانال هایی که به طور ناخواسته در آنها عضو شده اید حاوی مطالب تبلیغاتی و مزاحم است.
سومین عامل نیز آلوده بودن برخی از نرم افزارهای نصب شده روی موبایل شماست که به وسیله تلگرام ، دعوت نامه های عضویت در کانال های تلگرام را منتشر می کند و باعث مزاحمت کاربران می شود .

قدم به قدم با ما همراه باشید تا به راحتی با خواندن این مقاله به این ممکن دسترسی پیدا کنید.

در ابتدا تلگرام خود را آپدیت کنید ، سپس برنامه ی تلگرام را اجرا نمایید . حال برای جلوگیری از عضویت گروه به قسمت سه خط بالای صفحه ی تلگرام بروید و از منوی باز شده گزینه ی setting را برای تنظیمات انتخاب کنید . حال روی گزینه ی privacy and security کلیک نمایید .

در قسمت privacy گزینه های blocked users و last seen و groups را مشاهده می نمایید .

گزینه ی groups را انتخاب و آن را باز کنید . این گزینه به صورت پیش فرض روی every body یعنی هرشخصی ، تنظیم شده است . در پایین گزینه ی groups متنی خاکستری وجود دارد که از شما می پرسد چه کسی می تواند من را به گروه های چت اضافه کند ؟ حال این زبانه را بر روی گزینه ی my contacts تنظیم می کنیم ، تا فقط مخاطبان تلگرام قادر به اضافه کردن شما به گروه های خود باشند . و دیگر اشخاص ناشناس نتوانند شما را به گروهی بدون موافقتتان اضافه کنند . حال تیک گزینه ی مورد نظر را بزنید تا ذخیره شود . البته در بعضی موارد اتفاق می افتد که شما علاقه ای ندارید تا در گروه های مخاطبان گوشی خود نیز عضو شوید . پس شما می توانید به این صورت تنظیمات را انجام دهید :

وارد قسمت setting یعنی تنظیمات تلگرام شوید ، سپس گزینه ی privacy and security را انتخاب نمایید و حال گزینه ی groups را کلیک کنید . در قسمت بعد گزینه ی never allow اجازه نمی دهد شما را به گروهی اضافه کنند . اکنون روی این گزینه کلیک کنید و در قسمت add users مخاطبانی را که دوست ندارید شما را به گروهی وارد کنند ، اضافه کنید .

در قسمت پایین never گزینه ی always allow وجود دارد که توسط آن شما به افراد خاصی از مخاطبانتان اجازه ی اد کردن در گروه ه ها را می دهید و در واقع فهرستی از افرادی که اجازه ی همیشگی برای دعوت شما به گروه ها را دارند را می سازید .

بنابراین ما به خواست خودمان می توانیم به صورت manual یا دستی تنظیماتی انجام دهیم و تعیین کنیم به چه گروه هایی دعوت شویم و به چه گروه هایی دعوت نشویم .

با این کار از دست تبلیغات کسل کننده ی مزاحم گروه های تلگرامی نیز راحت می شویم . یادتان باشد برای این منظور باید قبل از هر کاری اپلیکیشن تلگرام را به روز رسانی کنید .به این صورت دیگر افراد ناشناس نمی‌توانند شما را به گروه های تلگرام دعوت یا اصطلاحا جوین کنند. فقط افرادی که در لیست مخاطبین اکانتتان حضور دارند، قادر به انجام این عمل هستند. اگر تمایل داشته باشید می‌توانید با استفاده از دو گزینه Always Allow و Never Allow برای تنظیمات این بخش استثنا هم ایجاد نمایید.به عنوان مثال می‌توانید با وجود انتخاب گزینه My Contacts که فقط سبب می‌شود مخاطبین اکانت شما قادر به دعوتتان به گروه های تلگرام باشند، برخی از مخاطبین را از انجام این کار منع کنید.