تنظیمات کلی تلگرام

ستینگ جامع تلگرام

تنظیمات کلی تلگرام

تلگرام یکی دیگر از شبکه‌های اجتماعی است که به واسطه دو برادر روسی به « نام‌های پاول دورف و نیکلای دورف » بنیان گذاری شد . تلگرام به عنوان یک پیام رسان فوری مبتنی بر رایانش ابری شناخته می شود .کاربرد تلگرام بیشترین محبوبیت را در کشورهای چین روسیه و ایران دارد و بیشترین کاربران نیز از این کشورها می‌باشد .یکی از مهم‌ترین مزایایی که باعث شده است تلگرام محبوبیت خاصی در میان افراد پیدا کند این است که دارای امنیت بالایی می باشد چرا که در این برنامه حریم خصوصی افراد حفظ می شود .قابلیت ها و ظرفیت های برنامه تلگرام روز به روز در حال افزایش است که با به روز رسانی این برنامه به این قابلیت ها می توان دست یافت مثلا در قسمت پروفایل آن تاکنون چندین بروزرسانی انجام شده است که بعنوان مثال می‌توان به گذاشتن قسمتی از یک فیلم بر روی عکس پروفایل اشاره نمود .

تنظیمات کلی تلگرام:برای تنظیمات اپلیکیشن تلگرام باید به بخش setting بروید و تمام تنظیمات مورد نظر خود را ببینید و مدیریت نمایید . برای این منظور روی علامت سه خط بالای نوار تلگرام در سمت چپ کلیک نمایید و از منویی که باز می شود گزینه ای شبیه چرخ دنده وجود دارد که تنظیمات در آن قرار گرفته است به نام setting . حال آن را انتخاب نمایید و روی آن کلیک کنید . در این قسمت ، بخش هایی را مشاهده می نمایید شامل : info – settings – messages – support که هر کدام شامل مواردی می باشند . اگر در قسمت بالای این صفحه در سمت راست روی علامت سه نقطه کلیک نمایید می توانید از طریق گزینه ی Edit name نام خود را ویرایش نمایید و با کلیک بر روی تیک بالای صفحه آن را ذخیره نمایید . از طریق دوربین پایین سه نقطه گزینه های Frome camera و Frome gallery می توانید عکسی را برای پروفایلتان انتخاب نمایید که این عکس برای مخاطبان تلگرام شما قابل رویت است . با انتخاب گزینه ی Delet photo عکس پروفایلتان را حذف می کنید .

تنظیمات کلی تلگرام:در بخشinfo گزینه ی اول شماره ی تلفن شما است که امکان تغییر و ویرایش آن را دارید زمانی که شماره ی جدید را در تلگرام وارد می کنید تمام کانتکت های تلگرام شما از شماره ی جدیدتان آگاه می شوند به جز افرادی که بلاکشان کردید . اگر خواسته باشید دیگران بتوانند با شما از طریق نام کاربری در تماس باشند، می توانید از این قسمت یک نام کاربری که شامل حروف و اعداد انگلیسی است برای خود انتخاب نمایید. ولی اگر None را برای نام کاربری زده باشد، به این معنا است که حساب تلگرام شما بدون نام کاربری است. دقت کنید که در تلگرام نام کاربری را بعداً هم می توانید تغییر دهید.

گزینه ی دوم آی دی شما می باشد که با کلیک بر روی عبارت choose user name می توانید نام کاربری برای خود تعریف کنید . در این صورت افراد می توانند شما را از طریق نام کاربری تان جستجو نمایند . یادتان باشد که تیک بالای صفحه را بزنید تا تنظیمات ذخیره شوند.

تنظیمات کلی تلگرام:در قسمت settings گزینه ی notifications and sounds در مورد نوع اطلاع رسانی و اعلان پیام ها می باشد . نرم افزار برای هر موردی که شما باید از آن آگاه شوید صدایی را تولید خواهد کرد. مثلاً در هنگام رسیدن یک پیام، صدایی از گوشی شما پخش خواهد شد. حالا از بخش Message Notifications باید تعیین کنید که برای کدام یکی از عملکردها تلگرام شما از خود صدا تولید کند.در این قسمت گزینه ی alert اخطارها را صدادار یا بی صدا می کند توسط گزینه ی sound هم اعلان دلخواه پیام خود را انتخاب کنید . با فعال کردن گزینه ی messege privew می توانید تعیین کنید مقداری از متن برای شما نمایش داده شود .اگر تنظیمی را انجام دادید که باعث به هر ریختن عملکرد تلگرام شما شد، از آخرین بخش این قسمت روی Reset All Notifications کلیک کنید تا تمامی اطلاعیه های صوتی به حالت اولیۀ خود برگردد. که همان حالت پیش فرض است.

بخش بعدی مربوط به پیام هایی می شود که از گروه ها دریافت می کنید که می توانید آن ها را نیز تنظیم نمایید .

بخش بعدی Privacy and security است که به دلیل مهم بودن نکات امنیتی که در این قسمت قرار گرفته این بخش را جداگانه توضیح خواهیم داد.

بخش بعدی Data and storage است که در مورد اطلاعات و ذخیره سازی اطلاعات می باشد . در این قسمت چهار گزینه وجود دارد که بر اساس نیاز خود قابلیت دانلود خودکار را در یکی از حالات اینترنت موبایل ، وای فای و رومینگ دارد . کسانی که حجم اینترنت محدودی دارند با استفاده از گزینه ی When using mobile data می توانند تعیین کنند که فایل های خودکار دانلود شوند یا نشوند . این قابلیت برای اینترنت وای فای و رومینگ هم وجود دارد .

گزینه ی بعدی chat back ground است . که می توانید در این قسمت بک گراند صفحه چت خود را تغییر دهید .

گزینه ی بعدی Language : زبان نرم افزار را می توانید از این قسمت تعیین کنید. زبان پیش فرض تلگرام انگلیسی است.

گزینه های بعدی تم مورد نظر است که به دلخواه انتخاب می کنید .چند تا تصویر پیش فرض در پایین این قسمت وجود دارد که شما می توانید از بین آنها یکی را انتخاب کنید. اما اگر هیچ کدام از آنها باب میل شما نبود، بایستی روی آخرین مورد از سمت راست کلیک کنید تا بتوانید یک عکس از تصاویر روی گوشی خود انتخاب کنید.

آخرین بخش تنظیمات ، مربوط به تنظیمات پیام ها است که مهمترین بخش این قسمت گزینه ی save to gallery می باشد و در صورت انتخاب آن تمام عکس هایی که مخاطبان تلگرام برایتان ارسال می کنند به صورت اتوماتیک در بخش گالری شما ذخیره می شوند .

سوالات متداول

گزینه When using mobile data چه عملکردی در بخش Automatic media download دارد ؟

  • اگر از شبکه های موبایل برای دریافت اینترنت استفاده می کنید، می توانید از اینجا تعیین کنید که در این حالت چه نوع محتوایی به صورت خودکار بدون تایید شما دانلود شوند. تصویر، صوت، ویدیو و پرونده از جمله انواع محتوا است.

کاربرد گزینه ی Telegram FAQ در تنظیمات تلگرام چیست ؟

  •  پرسش های تلگرامی که بیشتر مخاطبان با آنها روبرو هستند در این قسمت پاسخ داده شدند. با لمس این مورد مرورگر شما باز شده و صفحه ای از سایت تلگرام برای شما باز می گردد. به همراه پرسش و پاسخ های تکراری کاربران تلگرام که البته به زبان انگلیسی است.

کاربرد گزینه Events ( رویداد ها ) در بخش notifications and sounds را توضیح دهید .

  • در این قسمت میتوانید اعلان های مربوط به پیوستن مخاطبین خود به تلگرام و پیام های سنجاق شده را کنترل کنید .