امضای ادمین در تلگرام

امضاء مدیر در تلگرام

امضای ادمین در تلگرام

تلگرام با ۴۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه با سرعت بسیار زیادی در حال رشد است و هر ماه قابلیت های بسیار کاربردی در آپدیت های خود ارائه میدهد ، در یکی از همین آپدیت ها تلگرام قابلیت های بسیار خوبی نظیر امکان ویرایش متن پست و پیغام های ارسال شده اشتباه در کانال و سوپر گرو ها ، تعیین امضا توسط ادمین کانال برای پست ها ، لینک ثابت پست کانال و.. اضافه شده است البته این آپشن به صورت پیش فرض فعال نمی باشد اما با فعال کردن این گزینه بعد از ارسال هر پست، نام نویسنده در زیر آن نمایش داده می شود.در این مقاله نحوه ی فعال کردن این گزینه را خدمت شما کابران عزیز ارائه می دهیم.خیلی از کانال های حرفه ای تلگرام حداقل دو تا مدیر دارند. شابید هر نویسنده دوست داشته باشد زیر پست هاش نام خودش درج بشود، این قابلیت مخصوصا در کانال های آموزشی خیلی مفید است. از این طریق کاربران کانال میتونن بفهمند که هر آموزش را کدام مدرس منتشر کرده است .* نکته ی قابل ذکر این است که فقط پست هایی که بعد از فعالسازی sign منتشر می شوند، زیرشون نام نویسنده درج می شود و پست های قدیمی تر تغییر نمیکنند.

ابتدا قبل از توضیح نحوه ی فعال کردن امضا ادمین به شرح مختصری در خصوص اینکه ادمین چیست ؟ و در تلگرام چه کاربردی دارد؟میپردازیم.

هنگامی که یک سوپر گروه در تلگرام می‌سازید، اغلب قابلیت‌های و امکانات اصلی گروه مستقیما در اختیار ادمین قرار دارد و سایر کاربران به این قابلیت‌ها دسترسی ندارند. اما شما می‌توانید با ارتقاء آن‌ها به ادمین، دسترسی‌ها ی لازم را به سایر اعضای گروه بدهید. تصور کنید که یک کانال ، گروه یا سوپر گروه در تلگرام ساخته‌اید. در این شرایط شما ادمین آن سوپر گروه یا کانال یا گروه محسوب می‌شوید و قابلیت‌های متعددی در هر کدام یک در اختیارتان قرار می‌گیرند که کمی با هم متفاوت است به عنوان مثال فقط شما می‌توانید عکس یا نام سوپر گروه را تغییر دهید و برخلاف گروه های معمولی تلگرام، سایر اعضای سوپر گروه قادر به تغییر عکس و نام گروه نیستند. همچنین شما به عنوان ادمین قابلیت حذف اعضا، سنجاق کردن یا پین (Pin) پیام‌ها و غیره را هم خواهید داشت .

آموزش درج امضاء ادمین به همراه پیام های کانال تلگرام (امضای ادمین در تلگرام) :یکی دیگر از قابلیت های تلگرام ، اضافه کردن نام ادمین به عنوان امضاء او به همراه پیام های ارسالی وی می باشد . زمانی پیش می آید که شما کانالی را ساختید و به عنوان ادمین کانال قصد دارید در تمام پیام هایی که به عنوان ادمین برای اعضاء کانال خود ارسال می نمایید نامتان نیز ضمیمه شود . به این صورت کاربران یا اعضای کانال ، تمام پیام های ادمین را به همراه نام اکانت او دریافت می کنند و زمانی هم که کانال چند ادمین دارد نیز به همین صورت نام هر ادمین ، در قسمت پیام او درج خواهد شد .کانال‌های تلگرامی، قابلیتی به نام امضای پیام‌ها دارند که با فعال کردن این قابلیت، هر ادمینی که داخل کانال پیامی ارسال کند، زیر آن پیام، نام نویسنده نیز نوشته خواهد شد.

نحوه ی درج و اضافه کردن نام ادمین به همراه پیام ها : (امضای ادمین در تلگرام)

مسنجر تلگرام را اجرا نمایید . در صفحه ی اصلی تلگرام روی کانال مورد نظرتان کلیک نمایید . اکنون وارد کانال خود شدید . حال در قسمت بالای کانال ، همان جایی که نام کانال و تصویر آن را مشاهده می کنید ، تب نمایید . در صفحه ای که باز می شود ، روی آیکن سه نقطه ی گوشه ی سمت راست و بالای صفحه تب نمایید . از منویی که باز می شود ، گزینه ی Edit را برای ویرایش انتخاب نمایید . اکنون در پایین صفحه ای که باز می شود روی آیکن کشویی مقابل یعنی گزینه ی sign messages کلیک نمایید و آن را فعال نمایید . در نهایت برای آنکه ویرایش شما ذخیره شود ، روی آیکن تیک بالای صفحه ، کلیک نمایید . به همین سادگی کار ما به اتمام رسید . در نتیجه از این به بعد تمام پیام هایی که شما به عنوان ادمین کانال ارسال می نمایید ، به همراه نام اکانت شما ارسال خواهند شد . در زمانی که یک کانال چند ادمین دارد درج امضاء ادمین کاربردش بیشتر می شود . که در این صورت پیام های هر ادمینی به همراه امضاء او درج می شوند . این کار جنبه ی اطلاع رسانی خاص خودش را دارد . همچنین اعضاء کانال از طریق امضاء ادمین ، خیلی راحت تر می توانند پی ببرند ، که هر پیامی را کدام ادمین ارسال نموده است . در صورتی که شما نیز ادمین کانالی در تلگرام هستید ، می توانید به این شکل نام اکانت خود را به پیام های کانالتان اضافه نمایید .

 

سوالات متداول 

آیا در صورت فعال کردن گزینه ی درج امضای ادمین در زیر پستها تمام پست های جدید و قدیمی دارای نام یا اصطلاحا امضا می شوند ؟

  • خیر، پست های قدیمی ، که ادمین های کانال قبلاً ارسال نمودند تغییری نمی کنند و تنها پست هایی که پس از فعال کردن گزینه ی sign message ارسال شدند ، دارای امضاء خواهند بود .

 آیا این امکان وجود دارد که عضوهای دیگری را هم به عنوان ادمین سوپر گروه ، گروه یا کانال تعریف کنیم؟

  • پاسخ این سوال مثبت است! شما به عنوان ادمین و سازنده گروه یا کانال می‌توانید هر یک از اعضای مورد نظرتان را به ادمین گروه تبدیل کنید.

نحوه ی تبدیل کردن عضوی از اعضای گروه را به ادمین توضیح دهید .

  • برنامه تلگرام را اجرا کنید.
  • به سوپر گروه مد نظرتان مراجعه کنید.
  • نام گروه را از منوی فوقانی صفحه لمس کنید تا صفحه تنظیمات و لیست اعضای آن نمایان شود.
  • کاربر یا عضو مورد نظرتان را در لیست اعضای گروه بیابید. انگشت خود را بر روی نام آن قرار داده و کمی نگه دارید تا ویبره کوچکی زیر انگشت خود احساس کنید.
  • در پنجره پاپ آپ نمایان شده، گزینه Promote to admin را انتخاب کنید.