ارسال تصاویر در تلگرام

فرستادن عکس تلگرامی

ارسال تصاویر در تلگرام

امروزه شبکه های اجتماعی به خصوص تلگرام عضو جدا نشدنی زندگی ما شده اند و هرکس متناسب با شغل و حرفه خود به نحوی با آن در ارتباط می باشد. به همین دلیل است که افراد همواره به دنبال ترفند ها و تکنیک های این پیام رسان محبوب می باشند. یکی از قابلیت های منحصر به فرد تلگرام که می تواند برایتان بسیار مفید باشد، ارسال و دریافت محتوا هایی از قبیل صوتی، عکس، ویدیو، PDF و …. بوده که می توانید با مخاطبین خود به راحتی به اشتراک بگذارید. برای ارسال عکس و ویدئو در تلگرام دو روش وجود دارد:

  1. ارسال و دریافت محتوا ها از طریق روش معمولی که با استفاده از این روش محتوا ها با حجم کم ارسال و یا دریافت می شوند. اما توجه داشته باشید که ممکن است در هنگام دریافت تصاویری و ویدئو ها با افت کیفیت ان ها مواجه شوید.
  2. روش دوم ارسال و دریافت محتوا هایی از این قبیل به صورت فایل می باشد که مشکل افت کیفیت در این روش وجود ندارد اما باید توجه داشته باشید که فایل ها با حجم بالاتری ارسال و دریافت می شوند.

ارسال تصاویر در تلگرام میتواند کمک شایانی به وسعت ارتباطات بین کاربران بکند. ارسال تصاویر در تلگرام به مخاطبان با کیفیت واقعی : در اپلیکیشن تلگرام زمانی که کاربران عکسی را برای مخاطبشان ارسال می نمایند ، کیفیت عکس ارسال شده ، از کیفیت واقعی آن پایین تر است . دلیلش هم این است که ، خود تلگرام حجم تصویر را فشرده می کند تا با سرعت بیشتر و حجم اینترنت کمتر ، برای مخاطب ارسال شود .

این کار باعث می شود تا کیفیت عکس نیز پایین بیاید . زمانی وجود دارد که شما تمایل دارید عکس ارسالی خود را با همان کیفیتی که واقعاً دارد برای مخاطبتان ارسال نمایید . شاید یکی از دلایل شما برای حفظ کیفیت عکس ، این باشد که عجله ای ندارید و در ضمن مخاطبتان قصد دارد این عکس را چاپ نماید . ما روشی را به شما آموزش می دهیم که بدون تغییر اندازه و کیفیت عکس ، آن را برای مخاطبتان ارسال نمایید .پیش از اضافه شدن قابلیت ارسال تصاویر و ویدئوهای ناپدید شونده به چت های عادی تلگرام، این ویژگی و قابلیت های دیگر مانند ارسال پیام ناپدید شونده در حالت Secret chat وجود داشت و دارد.

قابلیت ارسال تصاویر و ویدئوهای ناپدید شونده این امکان را به کاربران می دهد تا بتوانند برای تصاویر و ویدئوهای خود زمان مشخص کنند تا پس از گذشت آن زمان معین، تصاویر و ویدئوها به صورت خودکار حذف شود. حال تلگرام سعی داشته تا با اضافه کردن این قابلیت در چت های معمولی، امنیت کاربران را افزایش دهد و کابران نیز با استفاده از قابلیت ارسال تصاویر و ویدئوهای ناپدید شونده نگرانی کمتری در ذخیره کردن بدون اجازه عکس‌های خصوصی خود خواهند داشت.

نحوه ی ارسال تصاویر در تلگرام با کیفیت اصلی :

اپلیکیشن تلگرام را اجرا کنید . اکنون از قسمت کانتکت های خود ، مخاطبتان را انتخاب کنید . سپس وارد چت همیشگی شوید . در قسمت پایین و سمت راست صفحه روی آیکن گیره تب نمایید . از منوی باز شده گزینه ی فایل را انتخاب کنید . حال عکس مورد نظرتان را از این قسمت پیدا نمایید . اکنون روی آن تب نمایید . سپس گزینه ی send را کلیک کنید تا عکس مورد نظرتان برای مخاطب ارسال شود . پس به جای آن که به قسمت گالری برویم به قسمت فایل می رویم . به همین سادگی ، عکس شما با کیفیت واقعی و ابعاد اصلی برای مخاطب تلگرامیتان ، کانال و یا گروهی که در آن عضو هستید ارسال می شود .

زمانی وجود دارد که هدفتان تنها ارسال عکس برای مخاطب است ، که قرار نیست مخاطبتان آن را چاپ نماید و برای ارسال آن نمی خواهید زمان زیادی را سپری کنید . همچنین تغییرکردن ابعاد عکس و کیفیت آن برایتان فرقی نمی کند . بنابراین پس از آن که به صفحه ی چت تلگرام با مخاطبتان رفتید ، روی آیکن گیره ، تب نمایید . اکنون از منویی که باز می شود ، گالری را انتخاب نمایید و عکس مورد نظرتان را از این قسمت انتخاب کنید . حال گزینه ی send را کلیک نمایید . تلگرام عکس شما را فشرده می کند و با سرعت بیشتری برای مخاطبتان ارسال می نماید .در اینجا دو نکته ی مهم حائز اهمیت است که توجه به آن برای کاربران مفید می باشد : پس از ارسال عکس شما با آیکن آتش و مدت زمان تعیین شده ارسال و نمایش داده میشود که پس از مشاهده شخص مقابل در طی زمان مورد نظر از چت پاک خواهد شد.

وقتی عکس‌ها را در تلگرام به اشتراک می‌گذارید، برای کاهش حجم فایل و مصرف پهنای باند کمتر، به‌طور خودکار فشرده می‌شوند.فشرده‌سازی هنگام ارسال فیلم نیز اعمال می‌شود، اما ویرایشگر به شما امکان می‌دهد کیفیت فیلم موردنظر را از 240پیکسل تا 1080پیکسل انتخاب کنید.بااین‌حال، اگر نمی‌خواهید فشرده‌سازی شود، می‌توانید از قابلیت ارسال بدون فشرده‌سازی برای ارسال تصاویر و ویدیوها در تلگرام بدون کاهش کیفیت و باکیفیت اصلی استفاده کنید.

در تلگرام علاوه بر ویرایش متن پیام ها می توانید عکس هایی که ارسال می کنید را نیز پس از ارسال و یرایش کرده و با عکس یا فایل دیگری جایگزین نمایید. این قابلیت ممکن است در شرایط مختلفی کاربرد داشته باشد. مثلا فرض کنید عکسی را به اشتباه به جای عکس دیگری برای شخصی ارسال کرده اید در این صورت می توانید از طریق روشی که امروز خدمت شما توضیح می دهیم تصویر ارسال شده را با عکس یا تصویر دیگری جایگزین کنید.

پرسش و پاسخ

کیفیت تصاویر ارسالی در تلگرام در چه حدی است؟

  • به‌طور پیش‌فرض، عکس‌ها یا ویدیوهایی که در تلگرام به اشتراک می‌گذارید برای کاهش حجم فایل، فشرده می‌شوند.همین امر کیفیت تصویر را پایین می‌آورد. اما در صورت تمایل می‌توانید فایل‌های گالری خود را به‌صورت فشرده نشده، یعنی کیفیت اصلی ارسال کنید.

جایگزین کردن تصویر ارسال شده در تلگرام با تصویر دیگر به چه صورت است ؟

  1. قبل از شروع اپلیکیشن تلگرام خود را در صورت آپدیت نبودن به آخرین و جدید ترین نسخه ی موجود به روز رسانی کنید.
  2. پس از آپدیت اپلیکیشن تلگرام را در دستگاه خود اجرا کنید. پنجره ی چت مورد نظرتان را باز کنید و به سراغ تصویری که قصد ویرایش آن را دارید بروید.
  3. در قسمت کناری عکس ضربه بزنید تا منوی آپشن های مربوط به آن باز شود.
  4. از بین گزینه های موجود گزینه ی Edit را انتخاب کنید.
  5. سپس از پایین پنجره بر روی آیکون قلم بزنید.
  6. حال این امکان را دارید که عکس مورد نظر را با هر تصویر یا فایل دیگری که می خواهید تعویض کنید. عکس یا فایل مورد نظر تان را انتخاب کنید و در پایین بر روی دکمه ی Send بزنید تا عکس انتخاب شده ارسال شود.