رمز عبور تلگرام

پسورد تلگرامی

 رمز عبور تلگرام

این‌روزها فضای مجازی تمام کارها را راحت کرده است، اما این فضا چندان هم کم‌خطر نیست. هر کلیک و بازدید شما از صفحات وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی یک رد پای دیجیتال درست می‌کند. هر مرتبه که افکار یا تصاویرتان را در اینترنت منتشر می‌کنید نیز ممکن است افراد مختلفی از جمله مجرمان اینترنتی آنها را ببینند. آنها می‌توانند به‌روش‌های مختلف به اطلاعات مالی و سایر داده‌های حساس شما دسترسی پیدا کنند. سازمان‌هایی که داده‌های شما را جمع‌آوری و استفاده می‌کنند مسئول محافظت از آنها هستند، اما بهتر نیست که خودتان هم کمی محتاطانه‌تر عمل کنید؟ می‌پرسید چطور؟ نگران نباشید، چون در این مقاله اقدامات لازم برای حفاظت از حریم خصوصی را برایتان توضیح می‌دهیم.

مفهوم حریم خصوصی در فضای مجازی

حریم خصوصی اینترنتی که حریم خصوصی آنلاین یا حریم خصوصی در فضای مجازی نیز نامیده می‌شود، زیرمجموعه‌ حریم خصوصی داده‌ها و یکی از حقوق اساسی بشر است. این حق به حریم خصوصی شخصی اشاره دارد که در زمان نمایش، ذخیره یا ارائه اطلاعات مربوط به خودتان در اینترنت دارید. به بیان ساده‌تر، شما در فضای مجازی نیز مانند دنیای واقعی این حق را دارید که بعضی از اطلاعات‌تان را برای دیگران فاش نکنید و آنها را شخصی و خصوصی نگه‌ دارید.حفظ حریم خصوصی در فضای مجازی یکی از موضوعات مهمی است که در تمام کشورها به آن توجه شده است. از کشورهای اروپایی گرفته تا آمریکا، کره‌جنوبی و هند همه قوانین و مقرراتی را وضع کرده‌اند تا از حریم خصوصی افراد و اطلاعات آنها در فضای مجازی محافظت کنند.

در تمام این قوانین، احترام به حریم خصوصی افراد در فضای مجازی به‌عنوان اصلی کلی پذیرفته و برای متخلفان مجازات‌هایی مقرر شده است. مثلا مجازات ورود به حریم خصوصی در فضای مجازی در ماده ۱۷ قانون جرایم رایانه‌ای، این‌طور تعیین شده است: هرکس به‌وسیله سیستم‌های رایانه‌ای یا مخابراتی، صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفا موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از ۹۱ روز تا ۲ سال یا جزای نقدی از ۵ تا ۴۰میلیون ریال یا هردو مجازات محکوم خواهد شد.

مهمترین راه حفظ حریم خصوصی در فضاهای مجازی تعیین رمز عبور هست که ما در این مقاله به مقوله ی رمز عبور تلگرام می پردازیم.

رمز عبور تلگرام

اگر به امنیت اطلاعات و حریم خصوصی خود اهمیت می‌دهید، حتماً بارها با اصلاح “هک شدن” مواجه شده اید، همانطور که پیشتر در پست “هک تلگرام: همه چیز درباره هک کردن تلگرام” توضیح دادیم. سرویس‌هایی نظیر تلگرام قابلیت‌های متعددی برای حفظ افزایش امنیت حساب کاربری و حفظ حریم شخصی فرد در اختیار کاربران قرار می‌دهند. یکی از این قابلیت‌های امنیتی که در در تلگرام نسخه‌های گوشی‌های هوشمند (اندروید، آی‌او‌اس و …) و دسکتاپ (ویندوز، لینوکس و …) وجود دارد پین کد امنیتی یا Passcode است.

برای بالا بردن امنیت تلگرام خود بهتر است ، از رمز عبور تلگرام برای خود استفاده نمایید . خوبی گذاشتن رمز عبور در این است که ، هیچ شخصی جز خود شما ، نمی تواند به پیام های خصوصی شما دسترسی پیدا کند و با حفظ حریم خصوصی شما امنیت تلگرام بالا می رود .که در اینصورت هر بار که قصد استفاده از تلگرام را دارید ، باید رمز عبور تلگرام نظرتان را وارد نمایید تا بتوانید وارد اپلیکیشن تلگرام خود شوید .

نحوه ی گذاشتن رمز عبور تلگرام

اپلیکیشن تلگرام را اجرا نمایید. روی آیکن سه خط بالا و سمت چپ صفحه تب نمایید . از منویی که باز می شود گزینه ی setting را انتخاب نمایید تا وارد بخش تنظیمات شوید . اکنون از پنجره ای که باز می شود ، گزینه ی privacy and security را انتخاب نمایید .

پنجره ای دیگر باز می شود ، در بخش دوم آن یعنی security روی گزینه ی passcode lock کلیک نمایید .

پس گزینه ی pass code lock را فعال کنید و کد مورد نظر خود را وارد کنید . اگر کد را فراموش کردید باید تلگرام را پاک نمایید و مجدد نصب کنید . که در این حالت تمام چت های خصوصی شما پاک می شوند . پس باید حافظه ی خوبی داشته باشید . حال در قسمت تأیید دو مرحله ای برای اینکه تلگرام شما هک نشود ، علاوه بر پیامکی که برایتان ارسال می شود ، باید رمزی تعیین کنید که همراه ایمیل برای تلگرام ارسال می نمایید . تا در صورت فراموش کردن رمز که برای هر کسی پیش می آید ، رمزتان را در ایمیل خود ببینید . رمز عبور را وارد می کنید . حالا چیزی را تایپ کنید که باعث شود ، پسوردتان را به خاطر آورید .

در مرحله ی بعدی در قسمت ریکاوری ایمیل باید ایمیل اصلی خود را وارد کنید و روی down کلیک کنید . اکنون اگر قصد وارد کردن ایمیل خود را ندارید skip را بزنید که توصیه نمی شود . حال به ایمیل خود بروید و روی لینک تلگرام کلیک کنید . در اینجا پیغام امنیتی خود را می بینید . و به این صورت برای تلگرام خود رمز عبور بگذارید .

با استفاده از این قابلیت از دسترسی فیزیکی افراد غیرمجاز به حساب کاربری در آن گوشی یا کامپیوتر تا حدود بسیار زیادی جلوگیری خواهد شد. توجه کنید که قابلیت Passcode یک لایه امنیتی دیگر نسبت به تایید دو مرحله‌ای تلگرام (Two Step Verification) است. در تایید دو مرحله‌ای رمز زمانی خواسته خواهد شد که یک ارتباط با حساب کاربری درخواست شود و بعد از وارد کردن رمز، تا زمانی که لاگ اوت نکنیم، در آن دستگاه همچنان به حساب کاربری دسترسی خواهیم داشت ولی اگر نخواهیم هی لاگ اوت کنیم و دوباره رمز را وارد کنیم، به سادگی خود برنامه تلگرام در آن دستگاه را با یک پین کد با قابلیت Passcode قفل می‌کنیم.

 

1رمز-عبور-تلگرام رمز عبور تلگرام 1رمز-عبور-تلگرام رمز عبور تلگرام 1رمز-عبور-تلگرام رمز عبور تلگرام 1رمز-عبور-تلگرام رمز عبور تلگرام